sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
När min andra son var på väg ut och jag krystade, skrek jag till BM att hon skulle slänga ut min sambo, eftersom allt var ju hans fel. Vilket hon naturligtvis inte gjorde ![]()
När min andra son var på väg ut och jag krystade, skrek jag till BM att hon skulle slänga ut min sambo, eftersom allt var ju hans fel. Vilket hon naturligtvis inte gjorde ![]()
Kom på en grej till:
Kom på en grej till, fast detta hände inte oss utan kompisar till oss. Barnet hade precis kommit ut och moderkakan skulle krystas ut, pappan hade svårt för blod och satt ner bredvid mamman&barnet. Sen när moderkakan kom ut så råkade han titta, blev likblek och viskade "Nu kommer hans hjärna ut"... Han trodde verkligen att det var hjärnan som på nåt sätt hade åkt utanför skallen o stannat kvar i livmodern... Stackaren
När jag skulle föda mitt andra barn, var vi inne på förlossningen i 19 timmar innan han föddes. Ungefär en halvtimme innan han föddes hade inte krystvärkarna börjat än utan jag hade "vanliga" värkar o var väl öppen sådär 7-8 cm. Då grät jag o sa till sambon min att "Nu får ni avbryta det här, jag skiter i vilket, jag måste få gå hem nu!" Både han o bm skrattade åt det här med "avbryta"..
10 min senare kom krystvärkarna igång o det gjorde SÅ ONT! Min sambo höll min hand o torkade min panna, o helt plötsligt kom jag på att allt det onda var ju hans fel! Så mitt i krystandet skrek jag till bm: "SLÄNG UT HONOM! Han ska inte bara stå här o glo!" Som tur var lyssnade hon inte på mig för några minuter senare är Kasper född ![]()