• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Stiina

Innan min tjej skulle födas hade jag sett ett tvprogram om bebisar som man inte kan se könet på. Könsorganet är inte riktigt utvecklat och man måste operera. När min lilla tjej tittade ut höll bm upp henne och frågade. "Vad blev det här då?" Då fick jag för mig att hon var en sån bebis som jag hade sett på tv - könet är ju ganska svullet i början, så jag sa dumt: "Ja, vad blev det där då?" Bm fick fråga igen och då kopplade jag.

• Smülschen

När mina riktiga krystvärkar äntligen kom igång (läkaren hann hota med värkstimulerande) gick det enligt barnmorskan nästan lite för fort. När barnets huvud stod precis i slidmynningen höll hon emot med sin hand för att jag inte skulle spricka för mycket. Jag var vid tillfället helt övertygad om att barnmorskan av någon anledning ville trycka tillbaka bebisen in i magen igen och jag frågade varför i h-e hon skulle göra det???? Jag skrek: Släpp! Nu kommer den!

• Fru Bragstad

Garvar så jag håller på å trilla av stolen...! Att man kan bli så "galen" under förlossningar...!

• TereseJörgen

När jag fick upp min lilla älskling på magen efter kejsarsnittet tänkte jag: Vilken gullig lite bebisen men vem ska ta hand om den. Och jag pussade jätte mycket på bebisen så jag hade massa klet i ansiket.

• bäbistokig

Jag minns att när Bm stoppade in fingrarna för att känna hur öppen jag var (hon ville känna i en värk), så stönade jag "-åååh det va skööönt!!" va öppen 9cm då

~Stolt Mamma till Leah 20/8-06~
  • Tettan

Jag vet inte om det direkt hör till kategorin "tabbar" - i så fall var det bebisen som stod för den.
    Jag fick tvillingar, och efter att den första kommit så villen den andre inte riktigt komma ner i läge, så sköterskan stack in handen för att känna efter. Hon såg oroligt på apparater och läkaren och efteråt har jag fått veta att hon trodde det kunde vara navelsträngen, eller något annat konstigt hon kände.
    Läkaren tog över och när hon stuckit in handen såg hon på mig och log. Arvid hade ena handen framför huvudet och tog artigt doktorn i handen innan han behagade komma ut 1 timme och 6 minuter efter sin bror...

• Mamma Mio

Får man berätta nått kul från andra hållet???

I helgen skulle en kvinna föda sitt 4:e barn...hon hade ingen barnvakt till övriga tre och klockan var 02...tre sönmniga barn i vårt dagrum med pappan som barnvakt.

Jag ville skynda på förlossningen lite så familjen kunde sammanstråla....

så jag tog hål på hinnorna, öppningsgraden var 8, dvs nästan dax att krysta.
    Sen efter två värkar ville jag hjälpa till att föra den sista kanten av livmoderhalsenöver barnets huvud, så mamman kunde krysta.
    Det gick bra, jag kunde föra över den och med hennes fina värkar räknade jag med en snar exit för barnet

Efter två krystningar såg jag inte något huvud påväg ut så jag ville känna igen....

Då var det nått som bet mej i fingret!!! Fatta hur rädd jag blev när jag insåg att barnet nu låg i ansiktsbjudning och ville suga på mina fingrar långt upp i vagina!!!

Sen blev jag euforisk. Så sällsynt att barnen kommer såhär...och så vackert....med hela ansiktet i vagina, ligger de och plirar på väg ut !

• LindaMarie

Mamma Mio - det dar kommer ge mig mardrommar! Har aldrig hort dess like! Haftigt...

• Purpur

Under min förlossning blev jag väldigt påverkad av lustgasen, så medan narkosläkaren höll på och sätta tyggmärgsblockad började jag smeka hans arm och flörta med honom.... det roliga är attjag kommer inte ihåg nåt, min man sa att alla började skratta åt mig. Jag blev riktigt full av lustgasen alltså

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??