sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
palmblad: jag vet inte riktigt, kommer inte ihåg va de sa men tror att det va för att jag skulle koncentrera mig mer på att krysta o att man inte kunde andas då eller hur det va? Trodde det va så för alla? Konstigt, måste höra m sambon om han vet nåt annat, man är ju som sagt lite konsig i huvudet då! =)
Evan83: Jag fick inte heller ha lustgasen när jag krysta. Dock emellan och när jag blev sydd
Även jag sög i mig lustgas för glatta livet under förlossningen. Min kära man ville muntra upp mig lite och bad mig tänka glada tankar:
Piggelin!!! , utbrister jag ( var alldeles tokig i isglass under graviditeten). Sen kommer jag väl på mig lite så jag säger sen min mans namn och sen till sist så säger jag: bebis!
Det är ju bra att man hade prioriteringarna rätt :)
Förövrigt blev jag också av med lustgasen när det var dags att krysta. Tydligen fick jag inte riktigt ordning på hur jag skulle krysta med den. Inte fick jag tillbaka den när det var dags för att sys heller... typiskt..
hahaha,
vad roligt det låter med lustgas! Sånt kör de inte med här!
Synd!
hahahaha! vad roligt det var att läsa om er! sitter här och gapskrattar för mig själv!
det ända "roliga" jag gjorde på min första förlossning var att jag fick dille på glassbils melodin som jag nynnade på ordentligt när jag andades lustgas hahaha fattar inte varför handlar ju inte ens i glassbilen.
på min andra förlossnig tyckte jag så himla synd om min barnmorska som hade jobbat hela veckan. så skulle hon behöva ta hand om mig också hehe. och så blev jag jäkligt arg på min sambo när han skulle kontrolera hur mkt lustgas jag skulle ta. när han sa till mig att det räckte blev jag görarg och började vifta med armarna men när barnmorskan sa till mig släppte jag lustgasen med en gång hihi.
min son kom 16 dagar innan BF o det tog bara 3 timmar så jag han inte riktigt fatta att det NU jag skulle föda. Så när krystvärkarna började frågade jag snällt BM om det gick bra att krysta lite för det kändes som jag behövde de.
Visst sa hon o sa till mig att ställa mig på knä i sängen (det stod i min födelseplan upprätt förlossningsställning)
men DÅ kom jag på att jag skulle ju inte föda nu jag skulle bara krysta lite så jag fick panik o skrek "JAG SKA INTE FÅ BARN PÅ 2 VECKOR JAG KOMMER TILLBAKA DÅ".
Korkat med tanke på att huvudet redan var ute.
palmblad o lillaMalin:
frågade sambon o jag fick ej ha lustgas vid krystningen pga att man inte kan fokusera på både andning o krystning samtidigt, hade det inte mellan värkarna heller! eftersom det gått ganska fort innan så trodde väl bm att krysningen skulle gå fort me men nejdå! Då helt plötsligt blir värkarna svaga o jag får droppp.. krystar i nästan 2timmar! Utan bedövning.. =( men men det gick ju bra o jag tyckte inte att krystvärkarna gjorde så ont som i slutet av öppningsskedet..
malinulrika: Men lustgas har de väl på alla förlossningsavd? De kan köra med olika bedövning, men lustgas brukar alltid finnas.
För mig gick det alldeles utmärkt att krysta med lustgas. Med nr 1 krystade jag i en timme och fick ha lustgas då med, men jag orkade inte med den då. Om man verkar ha svårt att krysta förstår jag att man prövar utan lustgas. Så kunde det ju varit för mig också. Min kropp krystade själv lustigt nog förutom de tre sista värkarna.
Lustgasen gjorde mig lite snurrig, jag tjatade tydligen
om att jag hade angrat mig och ville skaffa en hundvalp
i stallet, och eftersom vi kunde se Danderyds bussstation
fran fonstret sa skrek jag i hogan sky att dar va minsann min
buss, nu skulle jag hem.....
Aker inte ens buss i vanliga fall, utan bil...
Och hund har vi ju en redan.
Men, men.