• Blazing orange

    Hoj farsor

    Tjenare.
    Heter Petter och ska bli pappa i november nu -06. Mitt största intresse vid sidan av min familj är och kommer alltid att vara motorcyklar. Kör en Kawasaki Mean Streak 1600cc och vill ha kontakt med likasinnade hojintresserade föräldrar.

    Varför inte utnyttja intresset både för nöje och för att få ett utbyte av tankar och tips kring föräldraskapet, kanske kan vi ut och åka ihop m.m.

    Hör av er.

    Mvh
    Petter

  • Svar på tråden Hoj farsor
  • Tvillingfarsa

    Är intresserad av hojar men inte fått arslet ur vagnen och tagit hojkortet. Siktar på att kanske greja det innan jag fyller 30 åtminstone.

    Hej på dig förresten.


    -\/- Älskar Nathalie och Isabell mina döttrar -\/-
  • FMX farsan

    Tja =) jag har haft o göra me motorcyklar hela mitt liv men dock har jag tyvär inte något mc kort men hade tänkt o ta de innam mitt barn födds dvs i en väldigt snar fram tid . Det är kul att hitta lik sinnade efter som det är svårt att hitta andra som har samma intresse (Tycker jag) men som sagt ska jag ta mit mc kort snart då kan vi ta 1 eller 2 turer hade bäst MVH Max

  • Blazing orange

    Hoppas det går bra med hojkortet, körning ska väl inte vara ett problem i alla fall.

    Är du sån där galning som gör bakåtvolter och grejor. Jag såg "frog" (tror han heter så) här i västervik nu i somras på mc-träffen, duktig kille.

    Mvh
    Petter

  • FMX farsan

    mm FROGGE han e bra duktig han =) nja jag har presis börjat me FMX så nogra volter är det inte men visst hoppar man lite .. jag hoppas att mitt körande inte kommer att ta så mkt stryk men de kommer de nog göra =( men jag får helt enkelt göra de bästa av de.. Hade bäst Mvh max

  • Blazing orange

    Visst kommer man att få skjuta sitt intresse åt sidan, men å andra sidan är man ju medveten om det också. Man ta tillvara de stunder man är ute på hojen och njuta av de då.

    Vart bor du nånstans Max?

    Mvh
    Petter

  • FMX farsan

    Mjo jag försöker köra så mkt hoj nu jag bara kan eftersom jag vet om att de kommer inte bli så mkt hoj åkning fram över när barnet kommer, så de e bara o njuta =)men jag tror inte att jag kommer att skjuta min körning åt sidan ska iaf försöka och få de att gå runt med lite hjälp och stöd från vänner och familj och framför allt flickan så ska det nog gå bra.

    Jag bor i sthlm =0) vart bor du sj??

    Mvh Max

  • Blazing orange

    Underbara sommarstaden Västervik. Du får komma hit på mc dagarna nån gång.

    Jo jag försöker själv körs så mycket som möjligt nu.

    Oj oj, nu ska vi visst äta, ha det gott

    /Petter

  • FMX farsan

    när är de mc dagarna då ?? skulle ju va kul o kolla på de =)

  • Blazing orange

    Mc dagarna var för två veckor sedan, men de kommer ju tillbaka nästa år sista helgen i juli, du får komma då

  • FMX farsan

    hmm ska försöka =0) de skulle ju kunna vara en trevlig familje utflykt=0) så där över dagen..

  • Pappa80

    Fler likasinnade som jag. Har LÄNGE tänk på MC men det är ju pengarna som tryter... Men jag har gett mig f*n på att jag ska ta kort till våren. Annars kommer det aldrig bli av. Ska spara så mycket det bara går för att ha råd nu. Tyvärr så finns det inte så mycket att spara av när man är student. Någon som vill bidra? :)

  • Phule

    Tjo

    Jag har haft hojkort sen -85 men jag köpte ingen egen cykel förrns sommaren -92, körde med den cykeln en säsong bara, insåg rätt snart att åka wobbler kommer bara och sluta i en dödskrasch lr nåt liknande. Sen dess så har jag inte ägt en egen hoj men drömmen om en egen chopper kommer dock aldrig att dö. Frugan och jag planerar att köpa kåk på vischan och då ska jag sätta igång och bygga mig en egen hoj så fort man fått iordning på verkstaden.

    Hade tänkt mig en låg stretchad chopper, stelhäck såklart och gärna med en V-twin, men om det inte blir så, då får de helt enkelt bli vad det blir. HD är ju trots allt den STORA drömmen men men, de kostar ju en slant. Man kan ju iofs. importera men de e lite knepigt då man inte gärna vill köpa grisen i säcken.

    Meanstreak är en grymt schysst hoj. Har provkört 1500:an en heldag och jag trivdes verkligen med den hojen.

Svar på tråden Hoj farsor