Dockskåp & Miniatyrer!
Hej!
Är det någon hör inne som är intresserad av detta?
Har precis börjat med det och behöver lite råd och tips på bra sidor på nätet.
Tack på förhand!
Hej!
Är det någon hör inne som är intresserad av detta?
Har precis börjat med det och behöver lite råd och tips på bra sidor på nätet.
Tack på förhand!
plats, ja jag har ju inte plats till några av mina andra hobbies längre på hobbybordet...
Och sen när jag har mer möbler i huset så vill jag ju visa upp det. ;0)
Har funderat på att köpa något fint gammalt bord på typ erikhjälpen. Men det kommer att bli ett stort bord.
Har tyvärr inga bilder... Har ingen digitalkammera,,, ähh jo förresten, men den funkar inte... Får önska mig en ny i födelsedagspresent,,, men då kan jag inte önska mig grejer till huset, *ler*
Åh, jag älskar dockskåp!
Fast jag har inget än, vågar inte skaffa något förrens jag hittar den sortens möbler jag vill ha.
Finns det coola retro-möbler (-60/-70 tal) i skala 1:12? Hittar bara lite i lundbyskalan...
Jag vill inte ha ett viktorianskt tråkskåp (i mina ögon), jag vill ha ett coolt modernt/retroskåp.
Funderar dessutom på att bygga skåpet själv, det borde välan inte vara så svårt?
Mizuki
Några retro möbler vet jag inget om! Har man inte själv den stilen så söker man ju inte heller efter det.
Har du letat på ebay eller tradera?
Du är modig du! Bygga huset själv... Fast är man duktig på det eller har hjälp så varför inte? Kan bli hur snyggt som helst.
Själv har jag köpte ett "tråkhus". Hahaha.... blir nog bra det med!
Åhh vilken rolig tråd. Har förra veckan köpt Lundbys stockholm dockskåp till min dotter. Synd bara att alla möbler är så dyra... Drömmer själv om ett riktigt fint dockskåp.
Tradera är dammsuget, finns inte en skymt av något retro i rätt skala.. Däremot finns det sjuan stolar och arne jacobsen (säkert fel namn, meneh) fåtöljer i Lundbyskalan.. Men jag vill ha 1:12! *tjurig barnunge*
Ebay hade jag glömt bort att det fanns..
Ang. skåpbygget så tänkte jag göra det väldigt simpelt, inga krussiduller eller så. Bara en låda med rätt mått och två våningar, öppningsbart på framsidan och om jag fixar det så blir det fönster och dörrar också, annars får det vara. Vill bara ha något att börja med som inte kostar 5000:-...
Hej!
Lägger till den här tråden i mina favoriter. Läggdags nu men skriver något i morgon.. Nattinatti!
Någon som vet några bra sidor med tips och råd?
här är lite länkar...
Det fanns hur mycket saker som helst på Ebay! Fast endel var riktigt dåliga på att skriva ut skalorna..
Hoppas att det finns lika mycket där när jag blir rik just nu har jag inte råd att shoppa, har precis spenderat alla mina pengar på höst/vinter/vår-kläder åt dottern.