Mellannamn, varför?!?
Mellannamn är ju den ena förälderns efternamn och det är väl inte så konstigt om även den föräldern som fått "ge upp" sitt efternamn vill visa sin samhörighet med barnet?
Mellannamn är ju den ena förälderns efternamn och det är väl inte så konstigt om även den föräldern som fått "ge upp" sitt efternamn vill visa sin samhörighet med barnet?
Jag hette tidigare C. Bergman Dahlkvist. Där är Bergman ett mellannamn (min mammas efternamn) och Dahlkvist ett efternamn.
Du pratar om flera förnamn alltså?
Det har man väl för att man vill. Min dotter har tre förnamn och vi använder alla tre. Jag använder också båda mina förnamn.
Känns lite tympat med bara ett, man är väl lite mer komplex än så? Ett namn är ju en del av ens personlighet.
Blä, vad jag skriver. Ingorera mitt förra inlägg, jag busade med dottern och tittade på tv samtidigt som jag skrev det.
Våran dotter har tre förnamn, Milla Yumi Saga. Hon har det för att hon är en komplicerad varelse med många sidor och namnen beskriver ganska tydligt vem hon är (i våra ögon iaf).
Jag har två förnamn och jag använder båda två, växlar mellan dem när jag vill att folk ska se och behandla mig på olika sätt.
Nästa barn kommer också få _minst_ tre förnamn, av samma anledningar som dottern har det.