• Restokig

Öm/"pirrande" urinblåsa?

Jag är i vecka 32 och har sedan drygt en vecka tillbaka fått smärtor i ryggslutet och bäckenet, men besväras även av - vad jag tror - är urinblåsan. Det känns som om den "pirrar" och kommer ikläm när jag går (eller ibland när jag bara står). Är det någon som känner igen detta och vet om det är "normalt"? (Försökte just ringa barnmorskan, men hon var ute till senare i eftermiddag )

• Svar på tråden Öm/"pirrande" urinblåsa?
  • fenomena83

jo jag tackar jag. har samma störiga problem - är i vecka 30, har haft så i nån vecka eller två, så det blir ju bara värre. är ju bebis som trycker på blåsan. och ibland rör h*n sig så dom krockar också, jättekul, gör skitont, känns som man ska pissa på sig Skrikandes
    det e ju helt normalt men otroligt jobbigt. känns lite som man har urinvägsinfektion??

vet inte vad man kan göra åt saken... mer än att försöka hitta en speciell ställning att sitta eller ligga i så det inte trycker på så mycket. alvedon vet jag inte om det kan hjälpa, blockerar kanske smärtan liksom??

bara åtta veckor kvar du..... håll ut

• gravid84

Känner också igen det där, skitjobbigt! Har haft så länge nu och förut kunde det kännas bättre vissa dagar, men nu är det alltid så och det är inte alls trevligt.

• gravid84

är i vecka 33 glömde jag skriva

• la38

förstår precis vad ni menar, det sticker till på ngt vis. är helt normalt enligt min barnmorska. kan bli värre när barnet väl fixerat sig. Är i v.34. vattenfylld också mest i händer och handleder,har fått stödskenor som hjälper.

Svar på tråden Öm/"pirrande" urinblåsa?