• Fastid­ious
    Äldre 3 Aug 22:14
    4469 visningar
    15 svar
    15
    4469

    Högpastöriserad Mjölk! Dricker du den?

    Har en liten fråga till er på FL.

    Har lagt märke till att väldigt få personer i mataffären köper den nya högpastöriserade mjölken som är bra mycket billigare än den vanliga?! Hur kommer det sig? (och då menar jag Milko mm INTE Lidls tyska mjölk!)

    Jag funderade över vad det var för skillnad på dessa olika sorters mjölk och gick in på Milko och ställde den frågan till dem. Inom en kvart så ringde en snubbe ifrån Milko upp mig och svarade på mina frågor! (vilken service!! )

    Mjölken är som sagt högpastöriserad..den är pastöriserad i högre grader än den "vanliga" därav den lite kokta smaken. (Jag tycker den är godare! den smakar lite gräddigt)
    Pga detta så får mjölken längre hållbarhetstid och behöver inte lika många transporter ut till affärerna.. Den har också ofta färre färger på förpackningen och därför blir det ännu lite billigare..
    Sen vad han inte sa..men som man kan lista ut själv.. de har nog satt ner priset ytterligare för att konkurrera med just Lidl´s lågprisalternativ. I denna mjölk så är det också tillsatt vilket var det nu..A eller D vitamin för att denna blir förstörd i höga grader..

    MEN alltså.. summa summarum.. Denna mjölk är exakt lika nyttig som den "vanliga", men så mycket billigare!

    Så varför köper så få den??

  • Svar på tråden Högpastöriserad Mjölk! Dricker du den?
  • Fastid­ious
    Äldre 3 Aug 22:17
    #2

    Hahaha.. jag gick inte in på Milko.. jag gick in på Milkos Hemsida! *skratt*

  • Fastid­ious
    Äldre 3 Aug 22:19
    #3

    Vi dricker mycket mjölk min sambo och jag.. Lätt 3 liter om dan..

  • Fastid­ious
    Äldre 4 Aug 09:07
    #9

    Mippy: Jag älskar mjölken utomlands! Köper alltid deras "inhemska" och testar... *smakar mums* Det enda jag inte klarar av är när de sockrat mjölken eller när det är jordgubbssmak lr liknande..

Svar på tråden Högpastöriserad Mjölk! Dricker du den?