• imp

getingstick

hur länge har man känning av det o hur är symtomen kan man bli illamående o få huvudvärk efter det.

blev stucken i dag på läppen av en geting svullnade upp o den dunkar fortfarande i detta hände vid två tiden nårgon om har råd till mig

• Svar på tråden getingstick
  • Packe

Du har fåt en allergiskreaktion och bör väl ta nån form av allergi dämpnade tabblet.

• madeleene

Har inge tips så, men det du kan testa är att lägga en sockerbit där getingen stack dig. Det ska dra ut giftet. Vet inte om det funkar efter så många timmar men värt att testa. Det ska vara en vit sockerbit. Den ska vara på en bra stund. Fick reda på det för ca en vecka sedan så jag har inte provat den själv.

• imp
    madeleene skrev 2006-08-17 23:34:18 följande:
    Har inge tips så, men det du kan testa är att lägga en sockerbit där getingen stack dig. Det ska dra ut giftet. Vet inte om det funkar efter så många timmar men värt att testa. Det ska vara en vit sockerbit. Den ska vara på en bra stund. Fick reda på det för ca en vecka sedan så jag har inte provat den själv.
    jag hade socker på i en halv timme efter sticket så det drog ut en del o det lenade fint men nu hjälper nog inte det
  • MSI

testa något antihistamin (typ clarityn)

• imp

msi har fått en clarityn precis efter av sköterskan på jobb o hade jag reagerat mer hade jag även fått kortison

men hur länge efter åt kan man reagera på ett stick egentligen kan jag svullna nu efter  nio timmar någon som vet

• Marilyne

Jag tror att man kan få en allergisk reaktion i flera timmar efter man ätit/blivit stucken av något man inte tål, men det är ovanligt.

Svar på tråden getingstick