• AndreasA

    Pappaledia killar, va hittar ni på en vanlig dag?

    Hur ser envanlig dag ut för er som är pappalediga?

  • Svar på tråden Pappaledia killar, va hittar ni på en vanlig dag?
  • P Daddy

    Ja bra fråga, mer tips!!! (har en 2-åring, pööjk) full av energi! vi spelar "bandy" och fotboll med varann, eller går ut på stan t.ex. skansen men mer tips på roliga saker att hitta på behövs alltid!

  • Falle

    (Pappa med D.3år)Det spelas fotboll, promenader ner till den kommunala Rudsleken och tittar på hönor och annat eller så tar man en dag i Mariebergsskogen med picknick och tittar på djuren. Åker och badar ute vid Bomstad (långgrundt). Regnar det så är pussel och pyssel något, även en barnfilm kan ju ses med smörgås och dryck. Annars så brukar vi städa tillsammans, laga mat mm. Har man bara kul så kan man nog göra vad som helst tillsammans..

  • Rocklets

    Hmm, måste säga att ni har mycket för er :D

    Vi (Jag och Ida 1 år) brukar ta det lite lugnt på morgonen fram till 10 då fröken sover. Den timmen hon vilar får man tid för lite WoW och plocka upp leksaker.

    Mittöver dan är vi ute och går eller hemma och kryper omkring. Tycker det känns svårt att hitta på riktigt bra saker när hon är ganska liten och inte riktigt "förstår" vad vi gör (missförstå mig gärna rätt :D)

    Kring middagstid kommer Mamma hem och därifrån vet man aldrig vad som händer...

  • Micke64

    Hmm, man verkar göra mera med äldre barn.

    Jag och Pärlan (20mån) är på öppna förskolan på förmiddagarna och ibland över lunch. Sedan hem och vila (förhoppningsvis). Efter det lite mellis och ett besök på lekplatsen innan det är dax att börja fixa middag åt familjen. Vid skitväder kan det bli läsning av böcker här hemma.

    /M64

Svar på tråden Pappaledia killar, va hittar ni på en vanlig dag?