Tips på små "presenter" till barnen!!
Vill ha tips på vad vi kan ge "våra" barn när de fyller?
Vad har ert barn fått?
Eller vad har ni fixat till "era" barn?
Vill ha tips på vad vi kan ge "våra" barn när de fyller?
Vad har ert barn fått?
Eller vad har ni fixat till "era" barn?
Menar ni som personal? Till hela barngruppen liksom?
Våra barn har fått böcker, pussel, pärlor, pärlplattor med pärlor.....jätteuppskattade grejer.
av dagmamman alltså...
Våra son har fått pixibok, ett år fick han en sån liten fingerdocka från Ikea (köps i pack om 8 eller 10 tror jag) och ett annat ett lantdjur. Han har blivit glad för alla grejerna!
På min sons förskola gjorde dom en bunder grej, i deras "julkalender" lade dom små fingerdockor ett barn om dagen fick ett paket, tillslut hade dom var sin fingerdocka och en liten scen (fanns i det sista paketet) detta var en dunderhitt och ett flitigt teater spelade blev det.
Om du menar som förskolepersonal så har jag gjort luftballonger i papiemache (eh, hur stavas det?), med små korgar under, en till varje barn, dessa har hängt på rad genom avdelningen, i korgen har barnen haft ett litet paket som de får öppna på födelsedagen, vi hade en liten kritask och block ett år och nu tror jag det ligger små gosedjur från ikea i paketen.
Vi arbetar med barn 1-3 år och tyckte det var lite kul just att ha ett litet paket att öppna när man har "kalas", då får både de andra barnen och även födelsedagsbarnet mer kläm på varför man firar, att det är en speciell person som har födelsedag.
De små presenterna har också varit mer uppskattade än när man tex gör typ "pappkaniner" att hänga på väggen med namn och födelsedag, som barnen får ta hem.
Lycka till! :)
Tack för tips, tar gärna emot fler.
Ja jag menar som personal, jag jobbar på en förskola där barnen är 1-5år
Vi brukar göra Playdo deg till barnen och lägga i någon glass burk eller liknande och på ett ställe där jag jobbade förut köpte vi små kakformar till. Receptet på degen satt på locket. Väldigt uppskattad present.
Vi valde att inte lägga några summor eller större arbeten på våra presenter.
* måla en slät sten som en nyckelpiga med lika många prickar som barnets födelsedag och med barnets namn under stenen
* måla en sån där stor slät rund träknapp som en nyckepiga och sätt magnet bakpå.
* Vira piprensare som en spindel och häng upp med en lapp runt spindelns hals med namn och födelsedag.
* en blyertspenna i guld med barnets namn på
När jag var liten så sydde någon händig person på dagis små mjukisdjur (jag har för mig att det var någon bambiliknande liten sak) i tvåfärgad flanell till alla barn som fyllde år. På så vis fick alla samma sak men varje djur hade en egen färgkombination så de var unika. Jag älskade de där djuren och kommer fortfarande ihåg att min var brun och orange (HEJ sjuttiotal!). Kalikå har ju en hel del bra och snabbsydda mönster om någon på dagis gillar att sy.