• Svamp Bob Fyrkant

Kan man påverka sitt blodtryck?

Kan jag äta saker som påverkar mitt blodtryck?

T.ex så dricker jag coca cola, det innehåller ju koffein kan det påverka blodtrycket...
    jag har förstått att lakrits kan påverka blodtrycket så att det kan bli högre men kan man själv få ner det? Inte bara vila då...

Jag vill lixom inte ha högt blodtryck på måndag för då kommer jag ju säkert bli sjukskriven och det känns jättefånigt att bli sjukskriven efter jag varit hemma 2 månader (semester och föräldraledig på sonen) och så nu ska jag ju bara jobba 4 veckor för att sedan gå på HP...

Klart jag går med på en sjukskrivning om blodtrycket fortfarande är högt och det är det bästa men kan det vara något jag äter som gör att trycket har stigit?

...bara 12 veckor kvar!!!
  • Svar på tråden Kan man påverka sitt blodtryck?
  • Svamp Bob Fyrkant

PUFFAR UPPÅT i brist på svar

• Åsa Ystad

Inte vad jag vet. Men du får ju inte tänka så! Har du så högt blodtryck att du inte kan jobba ska du naturligtvis inte göra det!

• Svamp Bob Fyrkant

Åsa Ystad

näe så klart Men jag funderar mest om det är något jag äter som gör att blodtrycket stigit...tänk om jag sitter här och äter (exempel) ballerina kex åsså visar det sig att det vet ju ALLA att man får högt blodtryck av

• Pixy

Har hört att bl.a. vitlök ska vara sänkande men jag vet inte alls hur mycket och under lång tid du måste äta det för att du ska se nåt resultat. Annars så verkar det vara vila som gäller

• Vivs

Visst kan du påverka ditt blodtryck! Träning tex sänker blodtrycket. Koffein, salt, övervikt och stress tex höjer trycket.

SvampBob...oroa dig inte för ballerinakexen..

• Svamp Bob Fyrkant
    Vivs skrev 2006-08-24 18:49:30 följande:
    Visst kan du påverka ditt blodtryck! Träning tex sänker blodtrycket. Koffein, salt, övervikt och stress tex höjer trycket.SvampBob...oroa dig inte för ballerinakexen..
    träning är tämligen uteslutet...sånt har jag aldrig sysslat med, inte ens utan foglossningen
    Men jag borde kanske sluta med colan? koffein var ju höjande...hmmm...
    PUSTAR UT ang. ballerina kexen...jag har ett helt skåp fullt efter ett besök på göteborgs kex i kungälv förra veckan
  • Svamp Bob Fyrkant

Nu ska jag till BM imorgon så jag lägger ner coca colan idag så får vi se vad trycket visar

• princess of woolfs

Jag dricker mycket coca cola, tyvärr, men har ändå ett tryck på 90/45....Skulle gärna vilja att det steg lite, för det mår man inte bra av heller

Svar på tråden Kan man påverka sitt blodtryck?