Vi Som Äter Reductil :-)
jag ringde igår och bad om en träff med läkare och kunna få reductil. fick ingen då men jag ska ringa på måndag igen!
jag ringde igår och bad om en träff med läkare och kunna få reductil. fick ingen då men jag ska ringa på måndag igen!
nu har jag ringt HC så på torsdag ska en läkare ringa upp mig så jag får diskutera reductil med honom, äntligen tog sköterskan mig på allvar!!
Jag hoppas att denna tråd inte försvinner för vi alla behöver ju höra peppande röster då och då så SKULLE den göra det kan vi ju ha din blogg Frannyfine. Insåg ju igår dock att jag måste försöka fixa pengar så jag kan hämta ut tabletterna på torsdag ifall doktorn håller med mig och sköterskan vilket jag hoppas. Det är ju dyrt när man inte har nån rabatt på högkostnadskortet.
Tänk vad underbart det vore att känna mättnadskänsla, inte vara konstant småhungrig på nåt, det vore livet på en pinne..
Så glad för er skull där det verkar funka *kramar om*
du får beställa tid hos doktorn och tala om precis hur du mår ang din övervikt och så kommer han garanterat ställa frågor som du får svara på ![]()
hur mkt dom kostar beror ju på hur mkt rabatt du har på apoteket. nypris har jag ingen aning om.
det är din läkare på hälsocentralen/vårdcentralen du ska ta kontakt med
Jaa så gjorde jag
vi har bara stafettläkare här i Östersund där jag bor så det är en sådan jag ska prata med på torsdag
mitt bmi ligger på 36.
har pratat med läkaren nu och han skulle kolla upp lite grann och återkomma till mig..känns lite tröstlöst...
Nu ringde den där danska läkaren från hälsocentralen upp och jag fattade inte ett ord av vad han pratade om.. iaf skulle han skicka remiss till dietist och så skulle jag boka tid på HC för kontroller.. fick aldrig riktig koll på vad det var för kontroller han menade så jag ringde upp och det visste inte sköterskan heller så hon skulle kolla med honom och ringa mig. Fattade inte heller om jag skulle få Reductil eller inte. Men varför ska jag då på kontroller liksom.. i så fall är ju det väldigt onödigt.. Jaja får väl höra när hon ringer..
Frannyfine: vad skönt för dig *kramar om*