Inlägg från: GULDHJÄRTA |Visa alla inlägg
  • GULDHJÄRTA

Vi Som Äter Reductil :-)

Hej! Jag ansluter mig till er, började med Reductil i dag, ska bli spännande och se hur det kommer att funka.

Jag undrar hur det är för er, jag märker ju att sötsuget och hungerkänslorna dämpas rejält, men det är svårare att bli av med den fula ovanan att småäta, inte för att jag är hungrig utan bara av vanan, för att det är tråkigt tex.
    är det så för er också?

Behöver gå ner minst 20 kilo, så det är en bit kvar.

Ska nu gå var tredje vecka och väga mig och ta blodtryck.

Bra med den här tråden, man kan behöva extra stöd.

• GULDHJÄRTA

Det är så skönt att inte känna sig ensam, är på min andra dag med Reductil nu, har gett mig på att lyckas nu, det känns osm min sista chans.
    Om jag inte kan gå ner med Reductil, hur ska jag då kunna lyckas?

lilla bebis vi började nästan samtidigt, jag önskar dig ett stort lycka till!

Jag tycker vi alla här är så duktiga, för det krävs mycket att till slut gå till läkaren, och faktiskt inse att man behöver hjälp.

Ja sötsuget är borta, men inte min matfixering, funderar nu på vad jag ska äta till lunch, vill bara bryta mina dåliga vanor.

• GULDHJÄRTA

Frannyfine, jag förstår att du är ledsen, det skulle jag också vara, jag är bara inne på min andra dag med R, känner inget sötsug, men känner hunger.

har tänkt äta frukost, lunch och middag och någon frukt i mellanåt, faktiskt inte bara för vikten, jag märker att jag blir piggare och får mindre ont i gallan, om jag äter så, men det är så svårt, vill bara gå rycka i kylskåpet, även om jag är mätt, nu förstår jag vad min övervikt kommer i från, det är inte från måltiderna, utan från det jag äter i mellan.

Franny hoppas du får hjälp, att fortsätta din viktminskning.

Jag är förvånad, jag vägde 2 kilo mindre i morse, men det var innan frukost, det kan ju inte gå så snabbt.

Franny förlåt att jag är ett sånt pucko, men var? fyller jag i vikten? jag kommer ju in på din blogg men sen?

• GULDHJÄRTA

Franny, jo jag är ett pucko, för jag fattar fortfarande inget, jag har aldrig gjort något sådant, skapa blogg inlägg hur?

Måste också tilläga att R funkar super på mig just nu i alla fall, det går FÖR bra, men är det så att effekten avtar för alla? hoppas inte, nu har jag ett hopp att jag ska gå ner, jag trodde det var hopplöst.

Hur går det för alla andra?

• GULDHJÄRTA

Samma här, det går över förväntan, men jag vet inte om jag går ner, för min våg stämmer inte med vågen på vc, men enligt den hemma så har jag gått ner ca: 1,5 kilo sen i onsdagsSkrattande

• GULDHJÄRTA

Måste bara skriva, att det är SÅ skönt att kunna äta en normal lunch, och känna sig helt mätt och inte sugen på sötsaker, det är så skönt att slippa det dåliga samvetet att man äter fel.

jag märker också att jag mår mycket bättre.

• GULDHJÄRTA

Det går så bra, att jag väntar på ett bakslag, på onsdag har jag ätit en vecka, jag har redan gått ner 3 kilo, men det är väl mest i början.

• GULDHJÄRTA

Jag undrar är det bara jag som gått ner 5 kilo på första veckan, helt ärligt och jag har inte svultit, jag har ätit frukost, lunch och middag varje dag, mindre portioner och massor av vatten, är inte sugen på fett eller socker.

Kan tänka mig att det är mycket vatten i början.

Lycka till ni andra!

• GULDHJÄRTA

jag undrar om det är några fler här som upplever det som jag. Jag har ätit Reductil i 3 veckor nu, det går jättebra. Problemet är att jag försöker äta bra, som man ska äta, ni vet det man hört miljoner gånger att man ska äta. För att det ska funka den dagen jag slutar med Reductil, men jag har så svårt för det, skulle lätt klara mig med en pytte portion om dagen, är aldrig hungrig, och så läser man såna saker som att kroppen ställer in sig på svält och så. Jag försöker tvinga mig själv att äta frukost lunch och middag, fler som har det så? Syftet var ju att bryta dåliga matvanor, är rädd att jag kommer vräka i mig sen när jag slutar med Reductil. jag vill bara må bra.

• GULDHJÄRTA

Hösttjejen, skönt att det finns fler som jag, och som förstår vad jag menar.

Jag blir så trött på att jag är en sån allt eller inget person, antingen så vräker jag i mig, eller så äter jag knappt någonting, jag vill bara hitta mellanvägen.
    Det är helt otroligt med tanke på att jag har kostutbildning.

Det verkar som dem flesta här mår dåligt psykiskt av tabletterna, jag gör också det.
    Min man känner knappt igen mig, jag är känslig och oroar mig för allt, inte likt mig.
    Jag vill ändå inte sluta eftersom jag har gått ner bra.
    Funderar på vad som är värst? en rejäl övervikt där man mår psykiskt och fysiskt dåligt eller den här kuren och må psykiskt dåligt en tid, för att bli av med övervikten det måste ju vara bättre på ett långt tidsperspektiv.

Kramar till alla här!

• GULDHJÄRTA

Nu har jag varit på min första koll på vårdcentralen sen jag började med Reductil.
    Mitt blodtryck hade inte gått upp någonting, det var lika lågt som alltid, det känns bra.

Har varit lite sugen på kvällarna att äta något, men jag har stått ut hitills.

Ellihur, jag äter som dig, fast utan mellanmål och kvällsmål, kan inte få i mig så mycket.
    Tycker du äter vettigt och bra.

Trevlig helg alla!

• GULDHJÄRTA

Ja jag äter 10 mg kapslar, visst jag kan känna mig sugen på nåt olämpligt ibland, men jag tycker det är lättare att motstå.

ja jag tycker det är bra mättnads känsla, är ju till och med orolig att jag äter för lite, jag glömmer bort måltider.

Jag äter inte godis alls längre, det hade jag inte klarat utan Reductil, det är skönt att ha kommit ur sockerberoendet.

Sen en annan sak är att jag har haft problem med gallan, sen jag började med Reductil har jag inga känningar längre pga en bra kost.

Vill helst inte äta något efter middagen på kvällen, får halsbränna då.

• GULDHJÄRTA

Ellihur, muntorrhet är en av biverkningarna.

• GULDHJÄRTA

Hej alla! Usch just nu är jag sugen på allt, det är vecka 4, med Reductilen.
    Kan det bero på att jag fick mens i går? jag hoppas det är så.

• GULDHJÄRTA

Ja jag hoppas att det beror på mensen, för i går åt jag choklad, en liten bit, och sen bakade min dotter en kladdkaka som jag åt en bit av, kunde inte motstå, och det har inte varit något problem tidigare.

Måste ta nya tag nu.

• GULDHJÄRTA

Jag har bara minskat 0,8 denna vecka, men så har jag mens också.

• GULDHJÄRTA

michiara, oj har du smygfotat mig, på mitt dagliga hopprepspass? hahahah

• GULDHJÄRTA

Jag har hållt på med Reductilen nu i 5 veckor jag har sammanlagt gått ner 7 kilo, så på vecka 4 och 5 har jag gått ner 0,5 , alltså på två veckor men så hade jag mens förra veckan också, hoppas jag går ner mer nu.

Lycka till alla

• GULDHJÄRTA

Känner mig rätt glad, har sedan 13 september gått ner 9 kilo, den sista veckan har jag gått ner 2 kilo, efter att ha stått stilla ett tag, nu börjar jag gå ner igen.

Vill peppa alla som står stilla, att håll ut, så går det nedåt igen, sen står det stilla ett tag igen, det gäller bara att inte ge upp.

Lycka till alla!

• GULDHJÄRTA

Meisje, usch vilken otrevlig läkare, synd att du skulle råka ut för honom.
    Sockerpiller? vad konstigt att jag lyckats gå ner 9 kilo på mindre än två månader, jag har provat ALLT som finns i bantningsväg, det enda som funkat på mig är Reductil, just för att jag känner mig mättare, och mindre sockersugen.

Skulle vilja fråga den läkaren, om det är sockerpiller, varför måste man då ha recept på dem? och varför finns dem i fass? varför får man inte ta dem i samband med högt blodtryck om det bara är sockerpiller?.

Boka tid hos en annan läkare som har människo respekt. Säg till på VC precis som det är och kräv en annan läkare, eller träffa läkaren en gång till och fråga dem här frågorna, vi är många som har blivit hjälpta av Reductil.

Stort lycka till, med bebisen och bantningen sen.

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)