• Oxeman

    Byte av hemmavarande

    Hej

    Jag skulle behöva ett råd av alla er pappor där ute. Jag och min SÄRBO diskuterar livligt om hur jag kan ta ut min föräldraledighet till Pontus som nu är 5 månader.

    Hon hävdar att det vore mycket olämligt att vi byter vid jul/nyår från att hon är hemma heltid till att jag skulle vara det. Det skall också tilläggas att detta skulle innebära att barnet byter bostad från hennes till min. Jag påstår att det är inte omgivningen i form av möbler som ger barnet trygghet utan den relation som finns till resp förälder.

    Vi har till och från bott tillsammans ca 3-5dar/vecka sedan han föddes. I mitt förslag skall vi fortsätta så.

    Snälla, har ni den mista erfarenhet att bidra med så gör det.

  • Svar på tråden Byte av hemmavarande
  • Sector primordius invalidus

    Stå på dig. Jag hade den lyckan att vara arbetslös under hela min sons första år coh fick då också verkligen lära känna honom och vara med om allt... till skillnad mot min första dotter som (pga massa strul mellan hennes mor och mig) jag missade hela det första 1½ året, det går aldrig att ta igen.

    Men om tanken är att ni fortfarande ska dela bostad 3-5 dagar/vecka så är det väl inte värre än att hon åker till din lägenhet då?

    Lycka till. Du har mitt fulla stöd!!

Svar på tråden Byte av hemmavarande