• jessic­aochma­nge
    Äldre 28 Aug 22:00
    4168 visningar
    35 svar
    35
    4168

    Bajen fans.....suck!!!

    Bajen fans förstör hela matchen för att dom ligger under.... sååååååååå o sportsligt!

  • Svar på tråden Bajen fans.....suck!!!
  • Papara­uk
    Äldre 28 Aug 22:09
    #1

    Hehehehe. Har man en skitarena så har man!! Lätt med säkerhet på det där gamla rucklet!! *asg* små bajare små bajare är lustiga att se. Ej fotboll ej fotboll ej fotboll klarar de!!

  • Marcus pappa
    Äldre 29 Aug 06:22
    #2

    Det är just den inställningen Paparauk har som gör att det som händer på Söderstadion kan hända.

  • Papara­uk
    Äldre 29 Aug 06:47
    #3

    Marcus Pappa: Jasså vilken inställning? Att Bajens Arena inte håller för ett Derby? Att det är betydligt svårare att ha en hög säkerhet på en "pinn Arena". Eller? Är hästarna kvar i stallet?
    Eller syftar du på min avslutande julsång? Kom in i matchen nu. Dina inlägg blir mer å mer skrattretande. Du har ju trots allt inget att komma med. Du Kanske minns att det inte är första gången i ett Derby detta händer på Söderstadion. Oerhörd svår arena att ha koll på för "ordningsmakten". kan du inte komma med att derbyt mot bajen på råsunda 04 när AIK stog för "skandaler" att det va det värsta du sett... Gnagarna stog och skakade på grinden... Vilket liv det var för ingenting.

  • Pyrets pappa
    Äldre 29 Aug 12:24
    #4

    Papparauk:

    Du är ju bara för sorglig...

  • Tobbe6­66
    Äldre 29 Aug 14:44
    #5

    Polisen och brandmyndigheten och alla andra har godkänt derbyn på Söderstadion.

    paparauk:
    liv för ingenting? Att matchen stoppades i 45min är det ingenting?

  • KungDa­vid
    Äldre 29 Aug 17:20
    #6

    Jag tycker de ska dra bort 10 poäng från Hammarby med en gång!!!! Eller resten av säsongen utan åskådare..

  • Bengan­fans
    Äldre 29 Aug 17:37
    #7

    Men gårdarna som kastade sakerna i första halvlek då?? djurgårnb utan publik och poäng avdrag dom med. samt hårdare krav från myndigheter som godkänner derby arenorna. snart är det väl bara södertälje kvar. stadion och råsunda håller ju inte heller måttet. Sthlm behöver minst 2 nya arenor som det kan spelas fotboll på.

  • Erasmu­s
    Äldre 29 Aug 20:10
    #8

    Vet inte om trådstarten känns e helt rätt och riktig..det inledande debaclet - att kasta något mot linjedomaren - lär ju ha kommit från Djurgårdssidan?!?(fast detta är ju egentligen skitsamma om vi ser till helheten - dvs sabbade matcher!!)..att peka fördömande finger mot en hel grupp fans är dock något jag som gnagare gärna undviker!!! Lika lite som varken gedigna fotbollsälskare och fans som håller på Djurgården eller Hammarby vill kännas vid de gravt störda individer som sabbade matchen igår - eller alla andra matcher som kantats av skandaler oavsett klubblag/match - lika lite vill ju jag kännas vid vad "Firman" tar sig för när de e på sitt värsta humör.

    Detta tycks ju inte utmynna i annat än låg..synnerligen låg pajkastning - och om vi alla delar ett kollektivt ansvar för ALLT som hänt på ALLA arenor under en lång fotbollshistoria så kommer vi ju oundvikligen hitta mindre smickrande episoder i ALLA garderober..oavsett klubbtillhörighet!! Här skulle vi således kunna dividera om skuld&skandaler i oändlighet men detta är väl meningslöst...patrasket skall bort(!!)..inte de gediget fotbollsälskande skötsamma fansen(och detta innefattar ju en absolut övervägande del av Bajen fans - iaf enligt min uppfattning).

    Frid/E.

  • LeGran­dAndy
    Äldre 29 Aug 21:24
    #9

    Bengan, erasmus - Tack och lov för att detta forum besöks av en och annan vettig människa. Som bajare är jag nedstämd en dag som denna, vilket säkert många andra fotbollsälskare, bajare eller inte. Vår förening blev våldtagen igår, kapad...kalla det vad ni vill. Vi får ta straffet trots att det inte är lösningen på problemet. Vi kan glömma guldet, vi kan säkert även glömma RL, vad vi däremot aldrig glömmer är att idioter alltid är idioter.

    Ngn som har ngt förslag på man ska komma tillrätta med detta hot mot fotboll som underhållning. Jag vill kunna ta med min tös/grabb på matcher i framtiden, visa dem det vackra i sporten.

  • Bengan­fans
    Äldre 29 Aug 23:41
    #10

    Legrandandy: jag är oxå Bajare. en lösning på problemet är väl bara underkläder på matcherna. då kommer det inte in nån pyroteknik. jag gillar iofs bengaler men då skall allt skötas ok. men det var inte det tråden handlade om.

    Jag hörde en lösning på radio idag iofs väldigt radikal men inga män under 40 skall få gå på fotboll. ok om du har med dig din grabb på 4-12 år men sen var det stopp.

    Som jag ser det så blir det hårdare tag från SvFF inga klubbavstängningar direkt avstängd från alla arenor i hela sverige under x antal år samt att personerna i fråga skall få stå för alla böter som annars hade lagts på klubben.

    en annan lösing är att vid första sak inkastad på plan under match tid så stoppas matchen och spelas på tomma läktare vid senare tillfälle då blir det lika för alla sen spelar det ingen roll vad som kommer in på plan.

Svar på tråden Bajen fans.....suck!!!