• Sömntutan

    Innekatt i lägenhet?

    Ja jag är lite sugen på att skaffa katt, men jag vet inte om det är så passande i vår lägenhet. Vi har en 4:a på 96 kvm.
    Vad säger ni, ska vi skaffa en innekatt?
    Berätta gärna om era erfarenheter.


    Hjärtat tar aldrig semester....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Innekatt i lägenhet?
  • kozzan

    har en innekatt. bodde tidigare i en 2a på 54m2. min fd granne hade två i en etta på ca 30m2...

  • Majsan70

    Vi har för tillfället två katter i en lika stor lägenhet som ni har. En tredje katt är beställd och förhoppningsvis blir det en kull med katter här framåt nov-dec.
    Beroende på hur avkommorna ser ut, så sparar vi en där med i såna fall.
    Så jag tycker det är självklart att man kan ha innekatter.

  • imp

    ja det fungerar perfekt att ha inne katter i en sådan lägenhet.

  • Sweety82

    Vi har haft 2 innekatter (2 hannar på 6 kg) i en lägenhet på 74 kvm, så det funkar perfekt Dom var innekatter men fick vara ute på balkongen som vi nätade in. Personal från katthemmet därifrån vi köpte katterna kom hem o kollade först hur vi bodde o de godkände lägenheten, så om ni har en 4:a på 96 kvm så har katten/katterna mycket plats att vara på så det är inga problem.

  • Memo

    Ja,självklart. Tycker du ska skaffa katt om du vill det.
    Hade själv två innekatter i en lägenhet på 75 kvm. Vi hade många klösbrädor och klätterleksaker m.m. Och så hade vi inbyggd balkong, funkade hur bra som helst


    Älskar mina tre prinsessor mest av allt.
  • Barbabok

    Jag med sambo har tre innekatter på samma yta som du bor på. Vi bor dessutom längst ner så vi har nätad balkong och altan där de får vara så ofta de vill. Två små klöspelare, en liten ställning och en jättestor. De rör ingenting utom dom, går aldrig på möblerna.

    En bra tumregel är att inte ha fler katter än rum, för de är inte flockdjur och bör kunna dra sig undan när de vill.

    Lycka till!

  • cnoojd

    ja gör det...!!!vi har det i lika stor lägenhet!
    men jag börjar tyvärr tröttna på henne nu!
    Jobbigt att ha innekatt när man har barn ...kan inte ha öppna dörrar...jag får låsa dörren ut för vår katt hoppar upp och öppna dörren

  • Majakattan

    Javisst. Min Maja var innekatt tills hon var 1,5 år. Lägenheten är en trea på 80 kvm och det var inga problem.

  • zackebus

    Ja tycker det funkar kanon.

    Hade min förra katt som tyvärr har gått bort för ett år sen i en 1:a på 47kvm, hon mådde kanon och trivdes kanon där.
    Var ute och gick nästan dagligen i koppel med henne.

    Så kör på det är så mysigt med katter.

Svar på tråden Innekatt i lägenhet?