• sanndr­is
    Äldre 1 Sep 14:06
    2008 visningar
    7 svar
    7
    2008

    Biltidningar??

    Hej alla bilintresserade pappor, tar mig friheten att ställa en liten fråga.
    Tänkte att jag skulle köpa en prenumeration på nån tidning till sambon i julklapp..
    Han är intresserad av bilar, vilka olika tidningar finns det man kan välja mellan??
    Ge mig lite tips tack!!

  • Svar på tråden Biltidningar??
  • vw frippe
    Äldre 1 Sep 17:27
    #1

    Kolla vad han är intereserad av inom bil "hobbyn" gamla nya trim amerikanare japanbilar stylade m.m då blir det lite enklare.

  • byströ­m
    Äldre 1 Sep 20:32
    #2

    själv gillar jag Automobil, Auto Motor&Sport, Bilsport.

  • Eson
    Äldre 1 Sep 21:23
    #3

    Beror ju som sagt på vilken typ av bilar han är intresserade av. Jänkare, tokstylade japanare, gamla bilar.

  • cruZZe
    Äldre 2 Sep 13:29
    #4

    Hållr med byström om Automobil och AMS. Däremot tycker jag Bilsport har blivit en tidning för F&F frälsta plastälskare *rysa*.

  • Äldre 2 Sep 23:04
    #5

    Classic Motor och Retro magazine är mina favoriter.Handlar om bilar från 70-80-talet som man sett under sin uppväxt och som tyvärr blivit mer ovanliga nuförtiden som tex Volvo 140 och Ford Taunus. Och till skillnad från andra biltidningar så har man råd att köpa bilarna som de gör reportage om Bilsport borde byta namn till Spoilernytt.

  • byströ­m
    Äldre 3 Sep 21:25
    #6

    jag gillar Bilsport av den enkla anledningen att man kan slöläsa utan att behöva engagera sig eller använda hjärnan nämnvärt. perfekt på toa, i sängen osv.
    glömde några tidningar som jag håller högt, Teknikens Värld och Power.

    Om jag ska rangordna blir det nog
    1. AMS
    2. Automobil
    3. Teknikens Värld
    4. Bilsport
    5. Power

  • Bengan­fans
    Äldre 4 Sep 16:13
    #7

    Jag läser 4 wheeldrive samt wheels men gillar man nya bilar och tävlingar för sådant skulle jag köpa bilsport

Svar på tråden Biltidningar??