Inlägg från: Lallamen |Visa alla inlägg
  • Lallamen

nya ullared/gekås-tråden

¨Åh, nu måste jag läsa hela den här tråden Åker imorgon kl 22.35 och sedan ska jag shoppa, shoppa, shoppa hela fredagen. *s* Perfekt när man har fyra barn som behöver både overaller, jackor osv. Julklappar till barnen och syskonbarnen har jag också tänkt att inhandla + en tur över till NetOnNet för födelsedagspresent till maken. De andra gångerna jag varit där har notan hamnat på ca 5000 men jag undrar faktiskt om det räcker till den här gången... Huvva vad mycket pengar men när man tänker på hur mycket man skulle få betala för samma saker någonannanstans känns det betydligt bättre.

Nu ska jag läsa vad ni skrivit som varit där nyligen...

• Lallamen

Pilla21: JL-buss åker från Gävle men plockar upp folk längs E4:an hela vägen till Jönköping. Får väl meddela på fredagkväll om allt fungerar som det ska

• Lallamen

Japp, nu åker jag om knappt en timme. Har en lååång skön bussresa framför mig och sedan åtta timmars intensiv shopping. Åh, vad kul det blir...
    Lycka till alla som ska dit imorgon. Nu håller vi tummarna för att det inte är fullt så mycket folk som förra helgen verkar ha varit.

• Lallamen

Oj, vad jag handlade igår. Åtta timmar i buss ner, åtta timmar intensiv shopping och åtta timmar hem igen. Jag hade behövt en hel del tid till men jag vet å andra sidan inte om pengarna räckt så mycket längre Slutade på den nätta summan av 10400 kr *gulp* Å andra sidan hittade jag otroligt mycket av det jag behövde.
    Barnkläder (strl 80/86 , 98/100/104, 110/116 och 128/130:
    2 overaller
    1 skidset
    1 par överdragsbyxor
    2 täckjackor
    18 tröjor, skjortor eller långärmade bodys
    8 byxor
    baddräkt och blöjbadbyxa
    4 tomtedresser
    6 pyjamasar
    18 vantar och handskar (dagisvantar, skidhandskar och regnvantar)
    35 trosor/kalsonger
    30 par strumpor
    5 strumpbyxor

Till maken:
    1 par byxor
    1 kavaj
    5 skjortor
    1 slips
    40 par strumpor

Till mig själv:
    3 par byxor
    3 kjolar
    5 Bh
    2 par stayups
    15 par tunnstrumpbyxor
    4 par leggings
    4 par tights
    15 sockar
    4 spaghettilinnen
    1 kofta
    2 pyjamasar
    6 par vantar/handskar
    1 mössa
    1 ullkappa
    1 täckjacka

5 påslakanset
    1 sängtopp för dubbelsäng
    2 badlakan
    2 spelande pottor
    1 scrapbookset
    10 sällskapsspel
    2 banankartonger fyllda med presentgrejor till barnkalas framöver, t.ex. pysselböcker, bionicles, transformers, pärlset, bilar, spindelmangrejor, pysselset, dinosaurier, walkie talkies osv.
    2 stora Fisher Priceset, tågbana, riddarset och käpphäst
    glitterlim, ballonger, kuvert, klister och limstift, magneter, ugnsduk, servetter, julgransprydnader, tärnljus, reservdelslampor till alla olika ljusstakar och adventsbelysningar,tre förvaringsbagar, massvis fryspåsar, klädvårdsrullar, skurdukar, badskum, microdukar och lite godis

Hann överhuvudtaget inte gå ner på elektronikavdelningen den här gången. Jag hade gärna lagt lite mer tid på hygien och julgrejorna också. Men nöjd är jag absolut och barnen hade rena julafton i morse när de provade alla kläder.

• Lallamen

kattlise: Jag köpte en svart vinterjacka till mig själv. Vanlig täckjacka med avtagbar luva i en modell som sluta ner mot höfterna. Helt vanlig snygg modell som man kan köpa på HM eller liknande. Kostade 189 kr.
    Sedan köpte jag en yllekappa också. Knäkort, lätt figursydd modell som kostade 399 kr. Älskar den verkligen - precis vad jag letat efter länge.

Det finns gott om vinterjackor och jag tippar på att de flesta ligger på runt 200-250 kr (och givetvis kan man ha tur och hitta billigare också på fyndställningar. Själv köpte jag tre kjolar och två par byxor för 150 kronor. Sånt är kul)

• Lallamen

loveli88: Mycket folk får du nog tyvärr räkna med. Vad gäller barnmat hann jag aldrig till matavdelningen så jag vet itne vad de har där. Om du menar att äta i affären tror jag inte det finns någonstans. Fikaställena är bara ett gäng bord och stolar och så några olika automater (läsk, kaffe, bullar, frukt, godis och liknande)

• Lallamen

ung83: Nu tittade jag inte på just 80 tjej men det finns ju massvis med overaller och vinterset och storlekarna fylls ju på hela tiden. Dotterns overall i strl 100 gav jag 229 kr för, den hon hade förra året kostade 179 minns jag. Set med jacka och byxor till äldste sonen kostade 249 kr och det är ju säkert inte dyrare i alla fall i bebisstorlek

• Lallamen

Soffien: Det var nog jag som skrev senast om pottor. Det är vanliga pottor i blått eller glittrigt cerise med en liten anka som dekoration. Nere i botten ser man två små metallpluppar och när de blir blöta börjar det spela en glad truddelutt.

(Min dotter Alva 2,5 håller just på att lägga bort blöjan) Hon kissade ett par gånger på pottan i förrgår men tredje gången satt hon jättelänge och inget hände. Rätt var det är reser hon sig upp, blänger på pottan och ryter "Men spela då nån gång ankan...")

• Lallamen

Pottorna fanns vid bebissakerna, längst bort i varuhuset nästan ända framme vid kassorna. Kostade bara 39 kr så den var helt klart prisvärd. Kusinen ska också få en i present nästa vecka då han fyller år.

• Lallamen

cocacarro: min orange-bruna ligger i tvättmaskinen just nu annars kunde jag knäppt ett kort. Storlekarna var från 62 till 86 (är jag nästan helt säker på :)

• Lallamen

Såg en del Byggare Bob saker i ögonvrån då jag var där för två veckor sedan men jag törs inte säga mer exakt vilka leksaker det var. Tittade inte noggrant för just nu hade jag ingen som önskade det.
    Fanns mycket gosedjur och jag skulle tro att det finns kuddar också även om jag inte såg efter det.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden