• Johan F

    Jakt....

    Finns det något intresse för diskussioner om jakt och vilt/naturvård bland alla farsor???

  • Svar på tråden Jakt....
  • Svobbe

    Intresset finns. Tyvärr sämre vad gäller tid. Hoppas iaf hinna komma ut ett par dagar i höst.

  • Johan F

    Får väl se till att komma ut till Älgjakten i alla fall...

  • Svobbe

    Älgjakten tilltalar mig inte särskilt mycket så den prioriteras bort. Blir ofta sånt projekt med stort jaktlag och allt möjligt.
    Hellre går jag ut och jagar rådjur i ett litet gäng med en eller ett par hundar.

  • Johan F

    Förstår precis vad du menar...
    Det allra bästa är att med bara en kamrat sitta vid en åtel och nattvaka på vildsvin. Det är en höjdare.

  • Biker4ever

    Hejsan. Här är en till blivande pappa med ett stort jakt och natur intresse. Men denna hösten kommer att kännas konstig då det inte kommer att bli några turer ut med hunden och jaga rådjur. Och älgjakten som är lite speciell blir det heller inget av med. Så det kommer att bli en tråkig höst på den fronten. Men istället så får man se fram emot våran lille knodd som ska komma första veckan i feb.

  • Johan F

    Trist för dig att du inte kommer ut i skogen...
    Får man vara nyfiken å fråga varför??

  • Aquilon

    Tog jägarexamen för ett par år sedan men fann att prioriteringarna blev lite annorlunda. Det får bli när lilleman har vuxit till sig lite. Sällar mig således till gruppen "intresset finns, men..."

  • Biker4ever

    Hej igen. Ja det är som sagt trist att inte komma ut ngt. Jo det är såhär att den vi jagade ihop med har sålt sin gård och flyttat in till stan. Så jag håller på för fullt och kikar runt om man kan hitta ngt nytt, men det verkar vara mer eller mindre hopplöst. Får väl köpa sig en egen gård om man ska få några nya marker. Vart jagar du ngnstans?

  • Johan F

    Jag har förmånen att ha egna marker nere i småland och jakträtt strax utanför Borås på en kompis marker.

Svar på tråden Jakt....