• Äldre 12 Sep 12:10
    1725 visningar
    2 svar
    2
    1725

    Vad tycker ni??

    Åååh, jag har blivit faster för första gången. En liten pojke som är helt underbar. Han föddes fyra månader efter att vi fått vår lillan, lillasyster till vår stora tjej och vår änglason.
    Men jag är givetvis mycket "skadad" av det som hände med vår son och oroar mig mycket.
    Sjukhuset rekommenderade oss ett andningslarm men ska jag rekommendera ett till min bror och svägerska? Eller är det att överföra vår rädsla på dem trots att babyn mår jättebra??
    Jag velar något enormt, jag vet att min bror oroar sig en del men de kanske tar illa upp om jag föreslår det? De kanske känner sig pressade att skaffa ett om jag för upp det på tal..
    Vad tycker ni??

  • Svar på tråden Vad tycker ni??
  • Äldre 12 Sep 12:15
    #1

    Det är en svår fråga, man vill ju inte skapa en oro om den inte finns.
    Men de kanske redan har den med tanke på vad som hänt er.
    Jag tycker att om det kommer på tal från deras sida att de är oroliga och så, så tycker jag att du kan ta upp frågan om andningslarm, tala om att det finns.
    Och har ni ett själva så kan du ju tala om hur du/ni tycker att det fungerar osv.

  • fennon
    Äldre 12 Sep 17:03
    #2

    Förstår precis hur du känner, min storasyster är gravid o jag vet inte riktigt om jag ska prata med henne om alla "risker" som man har lärt sig nu dels genom vad som hände vår son och dels genom andras historier här på FL. Jag vill ju inte att hon ska bli ännu mer orolig än vad hon är, samtidigt som jag vill att hon ska veta att man ska alltid kolla upp tex tecken på UVI mm mm.

    Som Ina säger, om de själva pratar kring sin oro så passar det ju att nämna andningslarm o säga att sjukhuset rekommenderade er ett.

Svar på tråden Vad tycker ni??