• Äldre 12 sep 20:41
    478 visningar
    5 svar
    5
    478

photoshop, vad ska jag köpa??

Tänkte försöka skaffa mig photoshop, men jag antar att det finns olika att välja på. Vad ska jag köpa, vad ska jag tänka på, är det svårt att lära sig, finns det på svenska????? Många frågor blev det, hoppas nån vill hjälpa mig välja rätt.

• Svar på tråden photoshop, vad ska jag köpa??
  • Äldre 12 sep 20:59

puffar

• Äldre 12 sep 22:19

ingen??????

• Morran­de rullar
    Äldre 13 sep 06:36

Photoshop är nog det bästa programmet på marknaden (enligt min mening), frågan är ju hur avancerat du har tänkt att jobba med bildredigering.

Visst det är knepigt i början men det finns många bra sidor på nätet som tar upp photoshop: tex
    www.beckisdesign.se så man lär sig efterhand.

Det är ju som sagt inte billigt, då är kanske Paint shop pro är billigare komplement, där du har väldigt mycket funktioner också.

Sedan finns det ju Adobe photoshop Elements, en avskalad variant där du kan fixa och trixa med foton en hel del.

Men som sagt programmen kostar ju en hel del.
    Visst dom finns på svenska också.

"Det finns en hel del filarkiv på nätet som erbjuder program av allehanda slag för nedladdning via webben vissa är tom gratis. Du hittar grafikprogram under någonting i stil med: Design Tools, Graphics Tools, Graphics/Photo Editors. Här är några länkar!

download.cnet.com/
    downloads-zdnet.com.com/

PaintStudio Lite tex är ett gratis grafikprogram som är enkelt att använda. Du kan inte arbeta i lager men du kan sammanlänka två bilder (background image & foreground object) och det finns en del filter där du kan lägga till enklare effekter och text. Programmet har också en funktion för att optimera bilder där du kan förhandsgranska resultatet och det hanterar både jpg och gif - men inte transparens. Har du inte fler önskemål än att optimera och fixa till dina bilder litegrann är det här ett helt OK program som inte är speciellt jobbigt att sätta sig in i - eftersom det inte har så många funktioner.

http://m_alfian.tripod.com/"

Läs mer på tex: www.ninetnet.com/frameindex.html

Lycka till

• Bill
    Äldre 13 sep 06:42

Min fotolärare berättade för mig att om det inte är så pass att du ska använda photoshop för att göra bilder som skall till tryck fungerar den billiga varianten alldeles utmärkt!

• mettaf­åren
    Äldre 13 sep 12:03

www.gimp.org/

aldeles gratis... kanske inte riktigt lika bra som ps men det är ju 10papp billigare =)

Svar på tråden photoshop, vad ska jag köpa??
Logga in
Bli medlem