• LillaG

Är rött en tjejfärg?

Vad tycker ni? Hade klarröda hängsleshorts på sonen idag, och fick från tre skilda håll höra att "flickan var så söt". Han är 8 v, så han har ju inte några maskulina drag direkt .

Och följdfrågan är naturligtvis då om jag kan ha PoPs bruna fleecemössa på honom? Eller är den bruna en tjejfärg?? Inte för att jag bryr mig så mycket, men ibland tycker jag det är roligt att ha en killfärg, för att alla ska tycka att han är en söt kille.

• Svar på tråden Är rött en tjejfärg?
  • Nyfiken gul

nä nä nä... inte är rött enbart för tjejer!

jag avskyr blått o har inte ett enda blått plagg till mina pojkar.... Jag köper mycket beige, brunt, gröna toner, gult, rött, orange osv...

inte en enda gång har jag fått frågan om det är en tjej bara för att pojkarna har haft gula jackor och röda byxor på sig...

• Multivitamin

tycker de e ebåde kill o tjej färg..

• Isabelles morsa

Både kill å tjejfärg

Mi Corazón Isabelle
  • h04

Nej guuud nej! Rött är så snyggt på killar

• P med W F J

Älskar rött på killar!. Hade röd vagn med .

• Ameos

Jag tycker också att rött kan användas av både tjejer och killar. Brunt tycker jag faktiskt är mer killfärg än tjejfärg, i alla fall om man utgår från hur det ser ut i affärerna. Finns alltid mycket kläder i brunt för killar, men desto mindre för tjejer. Har själv köpt en brun overall till min son att ha i vinter.

• lövet2

TS - Jag ska ge dig ett svar som inte är särskilt politiskt korrekt:
    Röda byxor ligger på gränsen. Men om du tar på honom en svart eller mörkblå tröja till och gärna någon fler detalj som är riktigt "pojkig", så är det nog inga problem!

• kletig85

tycker jag inte. hade på killen min en röd t-shirt till så jeans häromdagen och hade inte en tanke på att han kanke såg "tjejig" ut.

• Stora

Rött är jättefint på pojkar o flickor. Konstigt när Ella var lite så hade hon ofta helrött o alla sa "Pojken" om henne. (Hon var skallig..) skulle jag klätt henne i rosa eller??
    Klär inte Edvin helt i rött men tex röd body o blå byxor eller så. HAn får ärva endel efter sin syster så det blir mkt rött....

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • mamma glad

Nej, min lille kille är super fin i rött

Svar på tråden Är rött en tjejfärg?