• Äldre 21 Sep 22:01
    1887 visningar
    28 svar
    28
    1887

    Silvertejp, vad har du använt/tänkt använda den till?

    Silvertejp är det lösningen på alla problem? Finns det någon sak eller händelse som man faktiskt inte kan använda silvertejp? Har du försökt med silvertejp till en sak och upptäckt att det faktiskt inte funka?

    Berätta för mig!!!

    Jag kan börja, En dag på jobbet hade jag glömt hårsnodd och var irriterad på att håret hängde ner hela tiden och det var bäst för säkerheten att ha bort håret också så efter att ha letat efter vanliga gummiband och inte hittat ett ända tog jag silvertejp.
    NEJ. Dummer! Inte. Tejpa. Runt. Fattar ru vell! Jag tog ca 15 cm och vek ihop det på längden till ett smalt band, samlade ihop håret uppe på huvudet och med hjälp av en arbetkompis som knöt en jättefin rosett. Blev jättesnyggt för att vara en kille som gjort det.

    Nu i somras åkte vi till Öland, båda barnen bak, givetvis böja lilla prinsessan gnälla precis när vi körde på bron, storebror hade kastat en sak på henne. Utsikten att ha henne skrikandes där bak hela lång vägen på bron var inte så lockande så fantasin börja att vandra, hur ska vi lösa problemet en gång för alla med att han stör henne hela tiden...? ...Silvertejp... kanske... hmm
    NEJ! Dummer! Ännu. En. Gång,. Jag. Tänker. Inte. TEJPA. FAST. Min. Son. *skakar på huvudet* muttrar otydligt... Tänkte om man kunde bygga upp en barriär, en skiljevägg mellan  dom så han inte kan kasta över hårda leksaker som hon är för liten att leka med men ändå göra fula miner så hon kan skratta åt sin bror. Sambon protestera, klistret kan ge fula märken på sätet.
    När vi diskuterat färdigt blev vi omkörda av en bil som hade silvertejp i stället för bakruta, verka fladdra en del men funkade hela bron ialla fall.Cool

    En gammal bekant hade köpt en ögonsten, en Amazon. En ägare, 7000mil.Penga mun Jodå hade känt och sparkat både här och där på bilen, skulle bara besiktas. När han kom tillbaka berättade han att tjänstemannen på bilprovningen hade fått stora cementklumpar i huvudet Generadnär han hade knackat hål på balkarna där silvertejp hade använts till att forma till balken och stänga inne cementen som hade hällts i, tjänstenmannen fråga om han ville ha körförbud eller om han skulle typbesikta om den för den vägde nog myket mer än vad som den var godkänd för.

    Silvertejp, vad har du använt/tänkt använda den till?


    Knip varje gång du ser en , eller en
  • Svar på tråden Silvertejp, vad har du använt/tänkt använda den till?
  • Äldre 21 Sep 22:14
    #1

    Tejpa fast barnen har man väll tänkt ibland..........dottern som är i puberteten och inte kan öppna munnen utan att det hoppar fula grodor och sonen som aldrig är still 1 sek vore trevligt att någon gång kunna dricka morgonkaffet sittandes och inte springandes *skrattar*
    /Cad

  • malin ulrika
    Äldre 21 Sep 22:15
    #2

    Till att scrapbooka med så klart!

  • lokiss­e
    Äldre 21 Sep 22:18
    #3

    jag tror att jag har lagat 10000 tält med silvertejp fixat till 14par skor som bara maste halla semestern ut och tejpat fast ett bords ben i en husvagn

  • nublu
    Äldre 21 Sep 22:22
    #4

    Alla folkraceförare har en rulle (minst!) i verktygslådan för ev snabblagningar av bilen mellan heaten.

    Själv försökte jag laga ett blötfoderrör på en svingård med silvertejp. Pallade inte för trycket kan jag säga....

  • ming
    Äldre 21 Sep 22:24
    #5

    Silvertejp lagar nästan allt i motorn iaf!


    Lady Ming of Effell
  • Äldre 21 Sep 22:25
    #6

    Glipan i hängrännan är tät tackvare silvertejp.

  • Emab
    Äldre 21 Sep 22:26
    #7

    Lagar barnens regnkläder!

  • Camomi­le
    Äldre 21 Sep 22:28
    #8

    Tejp är bra till allt. ALL sorts tejp. Jag tejpar allt jag kommer åt och lite till... Man kan laga ALLT med tejp, jag lovar!
    Sen just silvertejp är lite bättre än de andra

  • Äldre 21 Sep 22:29
    #9

    Nublu--> Har svårt att skriva, skrattar ser framför mig kletig massa, inte så trevlig lukt och konsistens flyga omkring mellan grisar som bara vill ha mat och du försöker ta dig där ifrån, luktande med hungriga och otåliga grisar efter dig....


    Knip varje gång du ser en , eller en
  • blondi­mom
    Äldre 21 Sep 22:31
    #10

    körde av bensinslangen på bilen (ett fäste gick av så den skrapade i backen ett tag) tejpade med eltejp, fick tanka igen... tejpade med pressent tejp fick tanka igen (skulle ju bara hem 22 mil, har grejer att fixa det med hemma) testade silvertejp, HAHA jag kom ända hem..:)

    hade förmodligen varit billigare o stanna hos en verkstad, men händig o dumsnål som man e KAN SJÄLV!!! bensinen som ran ut kostade nov vad verkstaden hade tagit för o hjälpa mig..:)

Svar på tråden Silvertejp, vad har du använt/tänkt använda den till?