• Psychomantia

Vegetarisk Smörgåstårta, snabb hjälp!

Ska imorron göra en vegetarisk smörgåstårta och behöver tips på vad man kan ha som fyllning och så. Behöver egentligen mer tips än så då jag aldrig gjort en smörgåstårta i hela mitt liv

Så kom med massor med idéer, snälla!!!

• Svar på tråden Vegetarisk Smörgåstårta, snabb hjälp!
  • Katja77

Jag gjorde en härom veckan. Som botten använde jag jättefranska som jag skar bort kanterna på. I ett lager hade jag tartex med örter och smörgåsgurka och i det andra lagret hade jag fetaostkräm (finsmulad feta blandad med turkisk yoghurt). Ovanpå hade jag gräddfil med lite majonäs. Garneringen var gurka, tomat, ägg, paprika, basilika, fetaost och vindruvor. Den blev jättegod!

• Wirra

brukar också använda ett lager tartex med örter tillsammans med smörgåsgurka.

sen tar jag ett lager mjukost och vegetariska köttbullar

ett lager majonäs och ägg alternativt
    keso med nån god hackad grönsak

Garnering blir grädde, ägg, gurka, tomat, vindruvor...

• Wirra

å ost. vanlig ost, har jag alltid som garnering. ihop rullade skivor lr så...

• IdaM

Lite tips:

Blanda fetaost (om de äter mjölkprodukter förstås!) med hackade oliver och nån färskost typ phildelphia (eller icas creme cheese)

hacka isbergssallad fint och sätt i grädden som du sätter på tårtan, det blir jättefint och fräscht (smaksätt grädden med lite pepparrotscreme...mums)

sätt gurkskivor runt om tårtan, det blir snyggt

tänk på att majonäs kan innehålla ägg (kolla precis vad de inte äter, endel äter mjölkprodukter och fisk men inte ägg...)

Lev Väl
  • Psychomantia

Tack för alla tips!!

Nu hoppas jag bara att den blir bra också

Svar på tråden Vegetarisk Smörgåstårta, snabb hjälp!