• 060822

    Grrr missfall

    vad i helvete är det för mening med det hela. Vad f-n har man gjort för ont här i livet. Först förlora sin älskade och oerhört efterlängtade flicka i vecka 30. Glädjen att det bara är 10 veckor kvar. Nu om en vecka är det 4 månader sedan. Livet rullar på, tillbaka till jobbet och man kör det vanliga rejset fast ens inre är i trasor... Och så är mensen försenad i 8 dagar. Och gud vad man börjar grubbla och hoppas, ju längre tiden går hoppas ännu mer och tillslut har hjärnan bestämt sig för att man ska bli lycklig igen... nejdå... då är det som det blir kortslutning i systemet och så har vi ett tidigt missfall. Ska det vara såhär i all evighet eller vad är det frågan om??? Ursch blir så d-la arg. Sen går en miljon tjejer och gör abort för att de inte vill ha några bebisar just nu. Men en annan som gärna vill ha får bara besvikelse på besvikelse....
    Ville bara skriva av mig min frustration över livet vägar...

  • Svar på tråden Grrr missfall
  • markattan

    men due....*JÄTTEKRAM*..och jag beklagar verkligen,,,livet kan verkligen vara skit ta mig fan..och orättvist!....men ge inte upp!!!...gör inte det du...fast det är lätt....kram igen

  • Mjukis82

    Massa kramar till dig!
    Kan inte mer än säga att jag förstår...


    Mina ögon kan glittra, mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta kan ingen se..
  • palmblad

    Ja, när folk drabbas flerdubbelt eller att ens barn dör, kan man undra varför vissa bli oönskat gravida o gör flera aborter.

  • mija81

    Känner med dig.. Var bara för en vecka sedan inne i ett stort glädjerus. Jag var i v 13 och tänkte bara, vad skönt att dessa tolv vekor jag gått och att risken för missfal minskat drastiskt... Men lykan varade inte speciellt länge. I onsdags fick jag en lite blödning, Jag åkte till gyn och blev undersktmed ett vul. Läkaren konstaterade att vårt bar hade slutat att utvecklats veckor tidigare... Men att kropen inte reagerat förrän nu. Fruktansvärt jobbigt. Nu går jag bara och väntar på att alltsla komma ut av sig själv, och för varje dag som går och inget händer så börjar jag tänka at detta kaske bra är en mardrö och att det kanske finns kvar där inne och har det bra ändå. Men då och då kommer verkligheten ifatt en, och man örstår vad det är man går och väntar på, att allt bara ska vara över. Kram på er alla försök att hålla modet uppe. Från en som försöker men inte alltid lyckas med det.

  • Kaka

    Massor av kramar till dig. Har precis samma erfarenheter bakom mig. Det är ofattbat va det känns orättvist. De enda man kan hoppas på är att det snart är vår tur att ta igen all den olycka vi genomlidit.

  • sara gerdrup

    sänder många kramar till dig och önskar dig all lycka.
    har själv haft missfall fast i vecka 9 så jag kan ärligt talat inte ens föreställa mig din smärta den måste vara enorm.
    kram sara

  • Lilla Mjau

    *stor kram*

    Livet är bra orättvist!!!

    Kramar
    Anna med *Theodor*


    Många säger sig ha sett en ängel. Jag har hållit en i min famn...
  • fennon

    STOR kram och jag önskar så att livet kunde vara mer rättvist o ge lycka istället för ännu mer olycka !

    Kram !!

  • 060822

    Tack för att ni är så söta! Och inte har jag gett upp hoppet.. En dag ska vi väl lyckas att få en massa söta bebisar eller i allafall EN! Men det är en lång väg att gå och rädslan är så stor att bli gravid igen och behöva gå igenom det som vi var tvungna att göra med Alma. Så jag hoppas att det blir 3:e gången gillt som gäller.

    Och en stor kram till er som varit inne i gästboken och till er som skrivit här. De behövs verkligen nu!

  • Jenka73

    Vännen ge inte upp en dag kommer lyckan till dig också. Jag håller tummarna för dig.

  • Ängla88

    En jättestor varm kram till er!!
    Och visst blir det 3:dje gången gilt somm gäller!!
    Ängeln Kajsas mamma

  • Ina 67

    Förstår dig så väl, livet är bra orättvist ibland och man undrar så VARFÖR!
    Har inte vi drabbats tillräckligt nu, och visst finns funderingarna på hur många gånger man faktiskt orkar.
    Jag är av den övertygelse att den dagen det får vara nog, så känner man det väldigt starkt och så länge man hoppas så ger man sig på det igen och igen för att man så gärna vill få ett friskt, levande litet barn.

    Kram i massor.

  • MammatillSimon

    Jag håller helt och hållet med dej 060822. Vi fick missfall den 29/9 och det var ett efterlängtat barn, som skulle ha fått det så bra med oss.. men inte då.
    Medans en kompis jag har har gjort minst 3 aborter på 2 år... fy fan vad man känner sig nere...

  • 060822

    YoYoGirl; Ledsen jag blir när jag läste ditt inlägg. Hur är det med dig nu? Det har snart gått en månad, har du fått upp hoppet ännu? Hoppas i allafall dig det bästa!! Stor kram

Svar på tråden Grrr missfall