• Marängbagaren

Gifta sig snabbt?

Fick i dagarna bud om att en god vän ska gifta sig i vinter, dom träffades i mars. Har någon av er gjort samma sak? Träffats och varit så säkra så ni inte väntat med bröllop och bebisar? Skulle vara kul att höra era historier. Funkade det eller inte? Bra eller dåligt?

Ser fram emot att höra era historier!

:)

• Svar på tråden Gifta sig snabbt?
  • Mirakel händer

Jag träffade min man i oktober 2002.
    Flyttade ihop början på november 2002.
    Förlovade oss Julafton 2002.
    Gifte oss midsommar 2003.

Jag har en 11 årig son innan, men allt klaffade så himla bra. Så det är helt underbart.

Om vi hade kunnat hade vi haft barn för länge sedan. Men nu är det så att vi måste ha hjälp med det. Vi ska göra våran första IVF nu i höst/vinter.

• Marängbagaren

Kul att höra :) har flera vänner som gift sig snabbt men känner även andra som förfasat sig över att dom andra gjort just det.

• Mirakel händer

Jag vet oxå om en del som har gift sig för snabbt...

Men jag känner även de som har varit ihop i 6 år och gifte sig. Året efter var det skillde de sig.

Många trodde att jag var med barn, att det var därför att vi gifte oss. Men så var inte läget. Även en del av de anhöriga trodde att det inte skulle fungera.

• Marängbagaren

hanna22: måste nog säga att sex månader är lite av ett rekord, tror bara jag stött på en som var snabbare :)

• fialotta28

kanske det... vi hade varit bra kompisar tre år innan så vi visste redan vart vi hade varandra när vi började filura på giftemål.... fanns lixom ingen anledning att slösa massa år på "lära känna" varandra när vi varit kompisar så länge...

hur länge hade det paret du pratat om varit ihop innan de gifte sig?

• Marängbagaren

hanna22: Dom träffades i Mars via stället där vi befinner oss nu ...webben. Efter en intensiv sommar då bestämde dom sig.

Dumdristigt eller rätt, vad vet jag :)

• LillaFlingan

jag tycker absolut att du ska stödja din kompis!;)

känner dem att det är RÄTT för dem, så kan du inget annat än att gratulera och se glad ut ;)

Menar funkar det inte så funkar det inte.. och då hade det nog inte funkat även om de hade väntat med att gifta sig.. ;)

Chansar man inget så vinner man inget, inte sant?:))

Jag och min sambo flyttade ihop inofficiellt redan efter vi varit ihop i ca 1 vecka (dejtat 2v, kännt varandra i typ knappt 1mån), officiellt var det efter 2mån (adressändringen gick igenom;) ...

• rasajj

Jag och min man borjade dejta i September 1995. Vi forlovade oss efter 6 veckor, och i April 1996 gifte vi oss. Ett ar och en vecka senare 5/5 1997 tittade var aldsta tjej ut!

Som ni ser sa har vi nu varit gifta i 10 ar drygt!

• Fialian

Min första man träffade jag i juni 1999, vi förlovade oss i oktober samma år och gifte oss i april 2000. Vi fick en underbar son, Leo, 2002.
    Vårt äktenskap höll inte utan vi gick skilda vägar maj 2004. Vi är bra vänner idag och vi har bägge en ny livskamrat.

Idag är jag omgift och vi träffades i januari 2005, förlovade oss i mars 2005 och idag har vi ett-årig bröllopsdag!
    I augusti kom vår son Ted.

Visst har det gått lite fort bägge gångerna, men varför vänta när det känns rätt?

• gummisnoddas

träffade min man i nov 04. blev gravid juli 05, gifte oss juli 06!!! än så länge är det kanon!! Flört

• IsaDenVisa

Träffades i slutet på aug 03 gifte oss 27 nov 2003..Funkar jättebra..Har tvillingpojkar på 16 månader nu.

• habibty25

vi träffades 1:a maj -99
    Vi gifte oss 2:a juli -99
    Vi pratade inte ens samma srpåk. Har inga barn ännu.
    Still very much in love

Svar på tråden Gifta sig snabbt?