• pappam­arshal­l
    Äldre 5 Oct 21:18
    1460 visningar
    3 svar
    3
    1460

    Hur ska man göra?

    Hej.
    Jag har ett stort problem.
    Jag är en nybliven pappa med en dotter på veckor.
    Det är nämligen så att jag har ett intresse som jag vill utveckla så mycket som möjligt men vet att jag inte kan det.
    Jag älskar att sjunga å spela instrument.
    Om man får för sig att göra det inpulsivt är det dumt eller är det ok?
    Min sambo tycker inte om att jag är sådan.
    Vad ska man göra?
    Det kanske handlar om en max två gånger i veckan.
    Kan någon svara på det??

    Mvh/
    En desperat Farsa

  • Svar på tråden Hur ska man göra?
  • Anders­80
    Äldre 5 Oct 21:29
    #1

    Varför är det dumt, är det för att du inte har möjlighet att spela/sjunga hemma utan att störa dottern?
    Annars brukar väl (lite äldre) barn tycka om musik och sång så då kanske det går bättre.

    Jag tror nog du kan utveckla din musik, men du får väl ha det som en "lyx" grej för dig och hitta sätt så att du både kan ta hand om din dotter och syssla med musik.

  • Attans­Basing
    Äldre 5 Oct 21:55
    #2

    Håller med Anders80. Klart du kan göra bägge delarna. Alla fritidsintressen eller karrigärer tar inte slut bara för att du bilvit pappa. Jag sysslar också med musik, spelar och sjunger i band, 2ggr V 2-3 timmar gången. Min tjej har andra fritidsintressen som hon går på! Jag spelar och sjunger för min lilla tjej som är 1 år, har gjort det sen hon var nyfödd. Hon tycker det bara är roligt. Ser som sagt inga hinder. Kör på, men familjen kommer ju naturligtvis först.

  • Master J
    Äldre 6 Oct 22:19
    #3

    Föräldrar som drar ned den sk vanliga volymen i hemmet när de får barn binder oftast ris åt sin egen rygg. Nej fortsätt på samma sätt som vanligt så vänjer sig barnet snabbt och sussar precis lika bra som om det var tyst.
    har två döttrar som brukade som små somna bredvid ett par mega högtalare...

Svar på tråden Hur ska man göra?