• asaA

Tygsoffa, barn, hundra o katter??????

Hej!
    Det finns ju så jättefina tygsoffor men går det verkligen att ha om man har två småbarn, en hund (som älskar att ligga i soffan), två katter (som även de gillar soffor)?????

Någon med erfarenhet??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-06 13:46:51:
    Rubriken blev lite fel ser jag...hundar ska det ju vara o inte hundra

• Svar på tråden Tygsoffa, barn, hundra o katter??????
  • Tjofsen

jag skulle ju rekommendera en skinnsoffa istället.

• asaA

Vi har en skinnsoffa nu och det lutar ju åt att skaffa en till, men jag har ju alltid velat ha en tygsoffa men men det kanske får vänta ett par år.........

• shine

Jag köpte en ljusgrå tygsoffa från IKEA för ett par månader sen och nja... jag ångrar mig litegrann. Den är skitig _hela_ tiden... =(
    Och ajg har bara _ett_ barn.

• Moomin

Vi har 1 galet barn 4 katter och 2 tygsoffor. det funkar skitbra. Skinnsoffor är asfult för övrigt

Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
  • Niinis

inte jag! absolut ingen dyr skinsoffa! katter river sönder dom helt klart!

• Niinis

köp en tygsoffa typ från ikea som har tvättbart överdrag och som även går att förnya med nya överdrag!!

• Kennel

vi har precis bytt ut vår gamla tygsoffa mot en i fuskläder,som är väldigt lätt att rengöra.

med två barn,flera katter och hundar är det faktiskt inget vidare med tygsoffor...

det kladdas etc och det är nästan omöjligt att få rent.

vågar inte ens tänka på allt äckligt som sitter insuget och fasttorkat i vår gamla soffa! *ryser*

• Tjofsen

ett bra tips är att slå till rejält med mattpiskan på en tygsoffa så ser man direkt hur mummigt det är i den....*KRÄKS*

• Sommaren22juni1979

Jag har haft skinn och tyg ..
    Köpte på ikea en tygsoffa där det gick att ta av tyget och tvätta den själv .
    Helt perfekt funkade det ..
    Beiget tyg dessutom ..
    men nu har ja skinn .. men skulle hellre velat ha tyg igen ¨
    Har två barn en hund samt två katter .. o sen har vi ibland en hund till ..

Min längtan efter en liten är STOR
  • apelsinmandarin

ja hade en vit tygsoffa när ja bodde sjä'lv.. skaffade hund och hans favvoplats va självklart i soffan... de va de värsta ja vart me om smutsen gick inte att tvätta bort, hunden kräktes i soffan...m.m... man bara föreställa mig hur den hade sett ut me barn iden oxå hehe..
    köp en skinnsoffa..- även om ja tycker tyg e snyggare så är de inte värt de..

• asaA
    Moomin skrev 2006-10-06 13:48:31 följande:
    Vi har 1 galet barn 4 katter och 2 tygsoffor. det funkar skitbra. Skinnsoffor är asfult för övrigt Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
    Hur är det med katthåren, måste du gå och rolla bort hår dagligen eller funkar det ändå????
  • apelsinmandarin

kan tillägga att ja hade oxå en soffa man kunde ta av tyget och tvätta..men den värsta skiten från kräkset hade gått igenom till stommen å madrassen.......

• LillaLulla

hm, vi har bara ett par fula blå lädersoffor, men OM vi hade en tygsoffa skulle jag lösa problematiken som så:

Skaffa flera överdrag.
    Ha en filt i ena änden som katterna får ligga på, av någon orsak gillar katterna att ligga på filtar och annat istället för rakt på soffan.

• qbtq

Kan inte svara på det här med barn men kan berätta lite hur vi har gjort med djur. Har 2 katter som älskar att klösa på allt men vi uppfostrade våra små sötnosar när vi köpte soffan att den är ingen lekplats för små katter. Självklart var det jätteroligt att dra klorna i soffan i början men dem lärde sig snart att matte och husse inte blev glada och att man direkt blev bortplockad från soffan om man var där med klorna. Vi har lagt en filt i ena hörnet som dem vet att dem får ligga på, men resten av soffan intresserar dem inte längre. Dem brukar komma upptassandes när man själv sitter i soffan och vill sitta i knä men annars så håller dem sig ifrån soffan. Gällande hund så har min bror en rottweilervalp som även den har fått gått livets hårda skola hemma hos oss - ingen hund i soffan. Går alldels utmärkt, självklart tuggar han på våra mattor och leker med andra saker hemma hos oss men soffan vet han att han inte har tillträde till.
    Djur går att uppfostra, barn kanske är mer inpulsiva när dem leker med kritor . Ska bli roligt att se hur det kommer gå - i mars är det dags för vårt första barn och jag hoppas att jag får njuta av vår vita tygsoffa ett tag till.

Svar på tråden Tygsoffa, barn, hundra o katter??????