• Sammie

Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?

Det kliar så jag håller på att dööö!!! Började för någon dag sen, blir värre på nätterna. Det går ju för f*n inte att sova, man river och river och.... men det slutar inte att klia. Nån mer som har/haft sån här klåda? Har rivit mig så mycket så det går inte att ha på sig deo längre för då känns det som det brinner i armhålan. Vad kan det bero på, jag är inte allergisk mot något.

• Svar på tråden Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?
  • isisisis

Om du börjar att klia nånstans,så retar du huden,så det kliar ännu mer....försök låt bli att klia ! Så lugnar det sig!
    Huden är känslig under armarna och rakar du dig ,räcker det med det lilla vassa första dan,som sätter igång det!
    har haft likadant...

• Sammie

Men det räcker ju med att jag rör armarna så har jag "triggat" igång armhålorna från helvetet!!!! Men jag ska försöka att låta bli, men det är såååå svårt!!

• IrenerI

Hade de problemt för ett tag sen, bytte deo då jag tänkte att den kanske var för stark. Men icke de kliade iallafall. Så bytta raklödder, och sen slutade de faktiskt klia.
    Så här var det ett enkelt "fel"

• Jambosana

Du kan ha torr känslig hud. Försök med lättflytande parfymfri lotion och tvätta med parfymfri tvättkräm och inte tvål eller starka grejer. Man kan reagera på deo eller andra produkter även om man haft dem länge.

• Sammie

Ja nått måste jag göra ivarjefall. För som läget är nu så går jag runt som en j**la orangutang å raspar mig under armarna

• ming

Köp Zyrlex på Apoteket. Receptfritt och klådstillande.

Kossan af Svammel
  • Zahcro

jag brukar smörja på salvan o sen tänka sten hårt på någonting annat. så brukar det försvinna.. o ge fan i att klia lättare sagt än gjort

• Lilanthe

Klia inte, och smörj med fet salva. Rakar du dig under armarna?

Säkert huden som är torr och irriterad.

• Astar
    Sammie skrev 2006-10-09 13:41:42 följande:
    Det kliar så jag håller på att dööö!!! Började för någon dag sen, blir värre på nätterna. Det går ju för f*n inte att sova, man river och river och.... men det slutar inte att klia. Nån mer som har/haft sån här klåda? Har rivit mig så mycket så det går inte att ha på sig deo längre för då känns det som det brinner i armhålan. Vad kan det bero på, jag är inte allergisk mot något.
    Du kan reagera på aluminiumsalterna i deon, aluminiumsalter finns i nästan alla deodoranter idag och det täpper igen porerna i huden, jag kan bara använda Apotekets deo som är fri från aluminiumsalter, det börjar klia så fort jag sätter på nån annan deo.

Smörj med en mild kortisonsalva och var noga med att smörja in huden med mjukgörande samtidigt och sluta använd din deo som du har nu.
  • Sannah
    Sammie skrev 2006-10-09 14:07:36 följande:
    Ja nått måste jag göra ivarjefall. För som läget är nu så går jag runt som en j**la orangutang å raspar mig under armarna
    *ASG* Skrattande

Exakt så där har jag också haft!
    Var jättetorr under armarna och blev helt sönderriven av allt kliande.
    Smörjde in mig med sonens feta salva och till slut försvann det, men det tog tid Fundersam
    Hade också använt samma sorts deo i flera år, men nu vågar jag inte använda den mer, även om det säkert inte ens berodde på det! Räcka ut tungan
    // Sanna
Svar på tråden Varför kliar det så in i h*****te i armhålorna!!?