Afrika i blodet?/del 2
Gutegirl: Vi har äggklockan! Det tippset fick jag ifrån dagis! Min lilla filur till son drog fram den i smyg märkte jag för nån vecka sedan! Så den står högt, högt upp nu!
Gutegirl: Vi har äggklockan! Det tippset fick jag ifrån dagis! Min lilla filur till son drog fram den i smyg märkte jag för nån vecka sedan! Så den står högt, högt upp nu!
Maaxan: Jag förstår vad du menar. Jag tycker också att det är lite tråkigt att hans favo syselsättningar rangårdnas så här- Leka m kompis, spela data, se en film, rita..
När min son var "liten" (fyra nu) var vårt andra hem lekplatsen!
Maaxan: Jag kan inte iheller baka! Men man kan alltid skaffa sig en kokbok!
Man gör bara som det står i reseptet!
Fast hälften av allt jag försöker mig på brukar bli galet, döbakt och så vidare :)
Maaxan! Haha latmask!
ps jag skojar bara!
Min soon är inte omskuren, även om hans far tyckte att det var en självklarthet att han skulle bli omskuren.
Själv ser jag fördelar med att vara omskuren, kliniskt och så. Men jag är ju självklart emot omsärelse på flickor så det blir lite klurigt om det ska vara ok på pojkar...
Som sagt, jag är kluven i den frågan!!
SysterDuktig: Du har säkert gjort rätt val och ska nog inte ha skuldkännslor för det. Tids nog när din son är tillräckligt gammal och intresserad av att veta varför ni inte bor tillsammans kommer han säkert att förstå dig och ditt val. Inte dömma dig.
Ser inte barn färg?! Klart dom gör!
När min son var kring tre års åldern gick han igenom det här med att pappa är svart och mamma är vit så därför var han brun...
På dagis konstaterar barnen att Noels lilla syster är brun som choklad.. inte illvilligt.
Annat exempel, när Noëls kompis är hemma hos oss (får tillägga att hon är adoptivbarn ifrån Kina) Vid matbordet konstaterar hon att Noel är brun, hon själv är brun, Noëls "pappa" är svart och att jag är vit med bruna ögon..
Glömde en sak.. Jag var ju ensamstående fram tills min son var ca 3 och ett halvt år gammal. Min son sökte en fadersgestalt under den tiden, det var så solklart. Inte bara hos män som liknade hans pappa utan andra också. Där hade färg ingen betydelse tror jag.
Lallara;
Stackare "vinterkräksjukan" är det vidrigaste jag har varit med om! Lagom kul att få efter en skön semester!