Fler som bygger hus?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Tänkte vi kunde dela erfarenheter och tipsa varandra lite
Vi bygger ett "Fiskareheden hus"
Vad bygger ni?
Johannah Ottoson: För oss tog det 3 veckor. Ansökte i maj och fick det väldigt snabbt även fast det var högsäsong
Entitan ska vi bygga.
Ni då?
Johanna Ottosson: För oss tog det ca 3 veckor. Ovanligt snabb kommun har jag hört. Kan ni inte ringa kommunen (stadsarkitekten kanske) och höra när de tror att ni kan få besked?
hallå alla i hustagen
vi bygger också hus med inflyttning 31 mars. känns som en evighet men hoppas det går fort.
Johannah Ottosson: Vårt bygglov tog ca 6-7 veckor, så segt att vänta!
Hej alla husbyggare!
Vi håller på och bygger en (något moddad) Asken från Hjältevadshus (totalentreprenad) och har förbesiktning om en vecka!
Sen är det slutbesiktning den 17:e, och då får vi nycklarna och kan flytta in.
Första gången vi var och tittade på tomten var fjärde februari förra året, så det har gått fort för ett husbygge, men rätt långsamt för totalentreprenad. ![]()
underbara jag: vi har lite lagt 31.3 som senaste inflyttningsdag. Det börjar smaka trä snart, vi la grävskopan i marken i slutet av april-06 och innan dess hade maken byggt vår panna. Det är snart ett år sedan vi började bygga alltså. Det skulle vara skönt att få flytta in för att då börja ta det lite lugnare.
76Sanna: Visst käns det ganska skönt att kunna stå inne i huset och försöka känna vad som passar vilka färger som funkar osv. Även om man kan titta på visningshus kan ju ljuset och känslan bli helt annorlunda i ett annat hus.
mimmi006: Jag funderade också på att rolla allt stockholmsvitt men min bästis har redan ett helt stockholmsvitt hus, nu snackar jag alla väggar i alla rum, så det käns lite härmigt. Fast nere blir det mycket vitt och vi kommer bara att ha vitt kakel i badrummen. Det får bli lite instutitionsvarning men då slipper man kakla om när man är less på den turkosa mosaiken.
ÄngelBängel- jag trodde också det skulle kännas kallt, men en barnfamilj har för mycket grejer för att det ska kännas sterilt
. Vi målade caffe latte i sovrummet, men jag tror att jag ska måla över det snart. Vitt! I badrummet har vi vit mosaik och en ljus, dimgrön fondvägg. Det har jag inte tröttnat på, som tur är...
mimmi006: Aha, heminredning för småbarnsföräldrar: köpa ny färg på Legot
Dimgrönt... det är stor chans att det blir dimgröna väggar i vårt sovrum. Jag tycker att det är en så behaglig färg.
I badrumet har jag funderat på trä för att dämpa ner det vita. Jag har dett en del inredningstidningar där de i badrummet har träbänkskiva vid handfatet och samma träslag på väggen bakom som en fondremsa (?eller vad det kan kallas?) Funderar på något liknande.