• asfalt

Jag vill skicka ett mail anonymt.....

Har under en tid velat skicka ett mail till en viss person men vill inte att personen ifråga skall kunna ta reda på vem som skrivit mailet.
    Skall inte skicka något olagligt eller så men vill vara anonym.

Finns det något sätt att skicka ett mail till nån utan att Ip-adressen syns?
    Och även om Ip-adressen syns, går det som privatperson att ta reda på vem eller vart mailet skickats ifrån??
    Är fruktansvärt okunnig på datorer.

• Svar på tråden Jag vill skicka ett mail anonymt.....
  • asfalt

Spelar det någon roll om jag fixar en ny emailadress på min hemdator och sedan går till biblan. Eller måste jag fixa en ny emailadress där?
    Det jag menar är om min dators IP-adress registreras när jag skapar ett nytt emailkonto???

Säkert en helt kocko fråga men jag vet inte.

• asfalt

Anne-Sophie:
    Så om jag har fattat dig rätt så kan man ta reda på vilken internetoperatör personen ifråga har genom hans IP-adress men inte vem personen ifråga är?
    Stämmer det?

• asfalt

Ok. tack för hjälpen.

Och för er som blev nyfikna på vad jag ska skriva i mailet så skall jag och en vän toklura vår vännina inför hennes stundande möhippa.
    Anledningen till att vi vill vara helt säkra på att vi får vara anonyma är att hon är en riktig hacker (systemvetare) och tar hon reda på att det är vi som ligger bakom mailet förstörs alla våra planer inför hennes möhippa.

• asfalt

En annan fråga. Jag har trådlöst internet hemma med en router och modem. Ibland kommer jag inte ut på internet utan får slå av strömmen på både routern och modemet, sedan sätter jag på dem igen och då funkar det igen.
    Men då får jag en ny IP-adress.
    Borde jag inte kunna göra så för att lura med Ip-adressen eller????

Svar på tråden Jag vill skicka ett mail anonymt.....