• väntar fjärde barnet

Hur långt innan bf blev ni snittade ? (planerat)

Hejsan. Ni som har fått tid för planerat kejsarsnitt, hur långt innan BF fick ni tid ? Har fått planerat snitt i v 38+3, men vill snittas en vecka tidigare, alltså 37+3. Tror ni det är möjligt att få de ?

• Svar på tråden Hur långt innan bf blev ni snittade ? (planerat)
  • rosakaninen

Jag ska snittas på tisdag, 9 dagar före bf.

• lajjalo

de brukar inte snitta förrän i v38+.
    har själv bf 1jan och kommer snittas den 18 december. lite tidigare än "vanligt" men då tas det hänsyn till julen och så där...

• Mammanseko

en bekant till mig blev snittad i slutet på september endast 4!!! dagar innan bf med sitt tredje barn. Det var planerat och hon var livrädd att bebis skulle komma av sig själv!

• Norpans

Förra graviditeten slutade med ett planerat snitt, då 7dgr före BF, detta var 2004.
    Denna gång sa min barnmorska att dom ändrat det där och numera får man en tid bara ett par dagar innan BF...jag blev lite orolig men hon sa att så fort du känner minsta lilla så är du välkommen att åka in.
    Detta har ändrats för att "snittbarnen" har det svårare med andningen i början och då vill dom att dessa barn ska få stanna kvar i magen så länge det är möjligt.

• väntar fjärde barnet

rosakaninen Lycka till på tisdag =) Bara några dagar kvar ju, nervös ?? Jag har 3 veckor kvar, känns som en evighet.

• peterpani

Max tio dagar brukar det vara. Tror inte att du kan flytta din tid, brukar inte vara så lätt att påverka det, precis som att man hade kunnat planera in sin förlossning annars resoerar de!

• väntar fjärde barnet

peterpani. Jag försökte flytta den och de gick dom inte med på. ja precis, man ska ju inte kunna *planera* sin förlossning,, men ändå, när man ändå ska snittas planerat så kan man ju tycka att man kan sätta tid när de *passar* bäst, om du förstår vad jag menar. Men det blir nog bra med den tiden jag har hoppas jag =)

• nassesmamma

Håller tummarna för att få 1/10, har BF 10/10 så det borde dom väl gå med på? Det är ju 10 dagar...

• FRILA

Har snitt tid 20 dagar innan beräknad ankomst

• innana

Blir snittad tre dagar före beräknad nedkomst.

Svar på tråden Hur långt innan bf blev ni snittade ? (planerat)