• Quinny

    MÅSTE gå ner 10 kilo på två/tre veckor!!!

    Hej alla där ute!

    Hoppas på att det finns ngn som känner till den där "dunder-kuren" som alla snackar om?! Eller är det ngn som har ngn bra "nöd-diet" att dela med sig?

    Jag har blivit bjuden på "reunion"... Men tyvärr så har jag lyckats gå upp tio kilo (!) i höst! Känner mig inte sugen att ens gå just nu ...

    Vad skall jag göra?? Hinner INTE med VV...
    Men har tänkt att börja där efteråt (för jag har några kg till att gå ner) & så vill jag såklart lära mig att HÅLLA min nya vikt oxå !

    Hoppas på många svar & framgångs-berättelser från Er!

    //Quinny

  • Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kilo på två/tre veckor!!!
  • JessieZ

    Nutrilett kur funkade bra för mej...jag gick "bara" ner 5kg på två veckor.
    Åt då bara påsar i två veckor

    JessieZ

  • cuteangel

    Nej,nej,nej!!
    Gå inte ner i vikt så snabbt.Det är skadligt för kroppen...tänk långsiktigt istället.
    Promenera minst en halvtimme i rask takt varje dag..gör 20 sit upps på morgonen o 20 på kvällen.
    Sluta med skräpmat o ät nyttigt..
    Vanlig mat men byt ut grädde och feta produkter.
    Ät sallad till varje måltid.
    Grovt bröd till frukost.1-2 skivor med magert pålägg o lättmargarin.
    Bry dig inte vad de andra tycker just nu.
    Tänk som sagt långsiktigt...till sommaren kanske.
    Då mår du bäst,o annars går du bara upp de kilonaigen.
    Vatten är bra att dricka istället för mjölk eller jos,läsk.

    Kram!

  • pr73

    Det låter inte bra att gå ner 10kg på så kort tid. Det enda som kommer att ske det är att du tappar muskler och sen går du upp kilorna lika fort igen. Det är bättre att du tar det långsamt, tänker på vad du äter och rör på dig.

    Pressa inte dig själv bara för att du ska på klassträff.

  • Kalina

    Går du ner så fort på så kort tid kommer antagligen kilona tillbaka och tar några extra kilon med sig på kuppen. Men jag hoppas du lyckas ändå.

  • Quinny

    Hej allihopa!

    Nu har min hysteri över att ha gått upp 10 kg lagt sig...
    Jag vill såklart fortfarande gå ner i vikt, men på ett hållbart sätt:

    JAG HAR ANMÄLT MIG TILL VIKTKLUBBEN !!!!

    Hoppas kunna gå ner typ 1 kg/vecka...
    Sedan så väntar jag på ett tränings-schema från Lilou som nog kommer hjälpa mig jättemycket i mitt vikt-arbete... !

    Kram Q
    //Q

  • jlmc

    SHIT.. vart är vi på väg kvinnor!!!???!?!?!?
    Kan vi inte gå på en reunion utan att banta??
    Ta det lugnt tjejen .. gå ner långsamt så mår du och kroppen bäst!

    Ha det duderkul på festen och slå alla med häpnad!

    Kram

  • Linda1976

    För panikbantning är Naturdiet godast (speciellt "ready to drink"sorten), men glöm 10 kg på 2 v!! kanske 4-5 på sin höjd.. Annars rek jag Viktklubben på Aftonbladet!! Kanonbra!

  • Quinny

    Jlmc!

    Snälla, läs tråden innan du skriver ett inlägg...

    Jag har INTE tänkt att gå ner 10 kg på 2 veckor, ok?!?!

  • Elute

    All lycka, jag har nu efter tredje ungen och tio mån lyckats nå min "normalvikt". Men vet inte riktigt hur... Sen jag fick barn så lever jag mer hälsosamt förstås!

  • Mamma Anna

    jag skulle nog satsa på en makeover och strunta i vikten.
    Klipp håret om du känner att det behövs, kanske tona lite. Köp nya kläder att ha på dig som framhäver dina bästa sidor och tänk att du är snyggast i världen. Ibland kan lite allmän uppiffning och styrkt självförtroende ge bättre resultat på utseendet än en viktminskning.
    Gå på festen och ha kul!!

  • Pallas

    60-90 minuters promenad innan frukost bränner fett. Rekommenderar boken Allt om fettförbränning av Fredrik Paulun.

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kilo på två/tre veckor!!!