• Äldre 6 Nov 18:39
    3816 visningar
    3 svar
    3
    3816

    Donerad sperma?

    Jag fick för 4 dar sedan, efter en en utredning som pågått sedan i somras med allt från spermaprov-blodprov och till sist testikelbiopsi (kollar med enkelt litet ingrepp om spermier produceras i testikel), besked om att jag inte kan bli biologisk pappa.... Jag blev knäckt, och tankar snurrar runt i huvudet... Jag hade satt allt mitt hopp till denna sista gnutta hopp om att kunna bli biologisk pappa...men nej. Jag och min kvinna har haft oskyddad sex i 2,5 år, och gjorde därefter undersökningarna....
    Min stora dröm, det som jag sett fram emot den dag jag vill ha/skaffar barn, har varit just att ha egna, biologiska barn. Att känna, att det där har jag varit med om att skapa, det har blivit till genom våra egna kärleksstunder. Att få se barnet växa upp, se likheter i utseende och sätt.... Pappas näsa och mun tex.... Nu verkar det vara helt kört, och jag vet inte ut eller in. Jag känner en motvilja just idag till donerad sperma- jag vet inte idag hur mina känslor skulle vara för barnet- allt känns så trist just nu, 4 dagar efter...
    Hur känner andra som varit/är i samma situation? Hur tänker känner andra män i min situation...?

  • Svar på tråden Donerad sperma?
  • Pappa0­5
    Äldre 6 Nov 18:45
    #0

    Hej!Tycker väldigt synd om dig/er,,,ni kanske skulle fundera på adoption,då räddar ni faktiskt ett barn samtidigt som ni bägge får äran att bli föräldrar på samma villkor

  • kaffep­etter
    Äldre 8 Dec 22:05
    #0

    Hej!
    Jag och min sambo har nyligen gått igenom en utredning.... Jag har lämnat prover och så vidare...
    Jag har "godkända" värden, men de ligger i underkant... när jag fick beskedet att det inte var så bra, trodde jag att det var jag som var orsaken till vår barnlöshet.... nu har det visat sig att mina värden inte är så dåliga, och att ett par kan vara infertilt, utan att det egentligen finns en direkt orsak.
    När jag trodde att jag var orsaken till vår barnlöshet så virvlade tankarna... Kommer jag aldrig kunna bli far? Kommer vår relation ta skada? Man mår helt enkelt skit!
    Jag har funderat en del, och jag skulle vara beredd att ta till vilka medel som helst... insemination, provrörsbefruktning, donerad sperma och till och med adoption...
    Det ideala är såklart att vara biologisk far till sina barn, men att vara far handlar om så mycket mer...

    Önskar dig/er all lycka!!

  • kaffep­etter
    Äldre 8 Dec 22:06
    #0

    Hej!
    Jag och min sambo har nyligen gått igenom en utredning.... Jag har lämnat prover och så vidare...
    Jag har "godkända" värden, men de ligger i underkant... när jag fick beskedet att det inte var så bra, trodde jag att det var jag som var orsaken till vår barnlöshet.... nu har det visat sig att mina värden inte är så dåliga, och att ett par kan vara infertilt, utan att det egentligen finns en direkt orsak.
    När jag trodde att jag var orsaken till vår barnlöshet så virvlade tankarna... Kommer jag aldrig kunna bli far? Kommer vår relation ta skada? Man mår helt enkelt skit!
    Jag har funderat en del, och jag skulle vara beredd att ta till vilka medel som helst... insemination, provrörsbefruktning, donerad sperma och till och med adoption...
    Det ideala är såklart att vara biologisk far till sina barn, men att vara far handlar om så mycket mer...

    Önskar dig/er all lycka!!

Svar på tråden Donerad sperma?