• Marcus pappa

    Allsvenskans avslutning ur en Djurgårdares perspektiv

    Som Djurgårdare skäms jag då vissa "fans" vill att Djurgården skall lägga sig mot Elfsborg på söndag. Visst vill inte jag att solna aik ska vinna SM-guld, men för mig är det viktigaste att Djurgården gör en så bra säsong som möjligt. Dessutom finns det något som heter att göra rätt, precis som Hammarby gjorde mot IFK förra året. Min förhoppning är att Djurgården vinner mot Elfsborg samtidigt som solna aik tappar poäng eller förlorar mot MFF då vinner Elfsborg guldet utan att någon kan säga något. Men står alternativet mellan en Djurgårdsvinst och gnägetguld eller att DIF lägger sig, väljer jag alternativ ett. För jag vill aldrig se Djurgården lägga sig.

  • Svar på tråden Allsvenskans avslutning ur en Djurgårdares perspektiv
  • Tvillingfarsa

    Är djurgårdare och jag tror inte heller man behöver oroa sig.

    Dessutom så finns det väl en Royal League plats i potten för Djurgården?


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Jahapp

    Som Elfsborgare vill jag inte heller att vi ska vinna guldet på att Djurgården inte gör sitt bästa! Smidigast är ju om Malmö vinner.......
    Tror att spelarna i Djurgården kommer att va motiverade..... Skulle va tråkigt med en diskussion om läggmatch bara för att ett bättre lag, Elfsborg, rättvist vinner!!
    Vi ses i guldregnet på Arenan på söndag!!

  • Ångan

    Både aik och elfsborg har ju som sagt svåra matcher, som kan sluta precis hur som helst. Tror nog ingen kommer komma med nå påhopp om läggmatcher oavsett hur det går, (om nu inte nån gör ett självmål i 3:e övertidsminuten eller nåt då :-P).
    Både MFF och DIF har chansen att knipa en royal plats, som kan vara ganska värdefull ur ekonomisk synvinkel. Är troligen 3 lag som slåss om den där sista platsen, först och främst DIF och Bajen. Dom kan det bli kusligt hårt emellan... spännande Älskar när det avgörs i sista omgången
    Tycker både AIK och Elfsborg har gjort riktigt bra säsong, och är väl både lite av riktiga skräll lag vad det gäller sm-guldet, i alla fall gnaget.

    Tror iaf att DIF vill komma före bajen i serien, och kommer därför göra allt för att vinna mot elfsborg. Vore ju inge skoj att bli sämst i stan

  • turpeter

    Jag är helt övertygad om att DIF vill vinna matchen men inte till 110% så som man kunde se GAIS kämpa mot AIK igår.

    Oftast räcker det inte med en 98% inställning men men får vi lite guldkramp gör det ju det.

    Sist AIK kunde hjälpa DIF till guld, så förlorade dom mot Malmö med 0-5!!!

    //en guling

  • Ångan

    Så där ja Nu MÅSTE dif kämpa till 110% för att vara säker på lite royal league

    Åååh vad jag älskar bajen
    Dom gör allt för spänningens skull :-P

  • Jahapp

    Hörde att pokalen kommer att finnas på Borås Arena..... Hoppas att man kommer att få se den delas ut! Just nu snö och drivis i Borås så det är varma kläder som gäller för tillresta Djurgårdare. Vi ses på arenan!

  • Peter The Viking

    Djurgården behöver inte lägga sig dom har inte ett tillräcligt bra lag för att störa Elfsborg i dagsläget.

  • Paparauk

    Nä Elfsborg har ett oerhört bra lag!! ???
    Håller med dig faktiskt Marcus Pappa (!!!) att det vore Pinsamt om de la sig. Nu har inte jag sett hela matchen utan bara delar av den. Då såg DIF vääääldigt stillastående ut men det är ju rent bedrövligt att Elfsborg inte får straffen imot sig för att Fröjdfelt som han själv sa efter matchen . -Jag ville inte avgöra guldstriden!!! Ja vad säger man??!!!
    Skratta eller gråta?? Sen ska iof inte AIK prata så mkt om läggmatcher då vi absolut inte var bättre själv för några år sen. Så hade DIF bränt den straffen med flit så hade det varit förståligt på ett sätt..

  • Marcus pappa

    Det jag såg av matchen så gjorde de inte en topp insats, men de la sig inte heller. det kan nog vara så att motivationen tryter. Vill minnas att gnäget hade mer att spela för mot MFF 02, de had eju chans på Europa då. men det är skönt att någon erkänner att de inte gav max i den matchen. Alla MFF:are blir tokiga och säger hela tiden "så det kan inte vara så att Malmö spelade bra då?" Jo, självklart kan det vara så, men 0-5... i en match mot ett annat topplag. Men oavsett vem som lägger sig tycker jag det är pinsamt och när drägg säger att de hellre stormar planen än låter andra lag vinna gudl då är det dags att spela utan publik... nu slapp vi som tur var det. Men det är många som kommer att ha åsikter om matchen och om "straffen".

  • Paparauk

    När AIK la sig mot Malmö så tykte faktiskt även jag trots att jag anser att Böldpest är bättre än DIF att det var fruktansvärt svagt. Allsvenskan ska avgöras ärligt! Inget snack om saken. Är själv fotbolls spelare och jag skulle inte för allt i världen lägga mig i nån match. Finns nåt som kallas stolthet.

Svar på tråden Allsvenskans avslutning ur en Djurgårdares perspektiv