• gumsan76

ledsen ,besviken och arg

TS:

Usch, att behöva ha det så jobbigt när man väntar barn, kram till dig!

Min sambo har oxå svårt att säga ifrån till sitt ex, av rädsla för att förlora umgänge med sitt barn. Denna rädsla gör att man många gånger upplevt sin sambo som en mes och en toffel som bara valsar efter exet. Vi har haft många och jobbiga diskussioner om detta, men det vi kommit fram till är att vi får bita ihop. Vi försöker att inte sjunka till mammans nivå, utan vi ska se till det som är bäst för barnet. Vi tror det lönar sig i längden, sen kan mamman hålla på och ljuga och konstra bäst f-n hon vill!

Vad är det hon gör som påverkar dig så starkt? Har du pratat med henne om det?

• gumsan76

Hann inte läsa ditt föregående inlägg.. Visste inte att dottern var såpass gammal

• gumsan76

Fy fasen, rent ut sagt! I mina öron låter det som att dottern går rätt mycket i mammans ledband. Har hon sedan inte fått några som helst tillrättavisningar av sin pappa så är det klart att hon kör på! Både dottern och mamman måste ju få klart för sig att ni nu är TVÅ familjer, och då rättar man sig efter de regler som finns i respektive hushåll. Detta är ju något jag också tycker att din sambo borde gjort klart för länge sedan. Är hon 17 år så är det rimligt att man gör en hel del i hushållet, det fick i alla fall jag göra och säkert du med! Sedan är det som du säger, ni har gemensamt barn också, man kan inte ha speciella regler för hans dotter och andra regel mot ert gemensamma barn bara för att hans dotter inte ska känna sig som "pappas flicka" längre! Hallå!!!

Svar på tråden ledsen ,besviken och arg