Inlägg från: Runguska |Visa alla inlägg
  • Runguska

lyxfällan

Jag tycker det var så dåligt! Precis som så många gånger i exempelvis Oprah där människor levt över sina tillgångar och sedan får allt betalt och en skinnsoffa och ny volvo "på köpet".

Programmet tyckte jag var bra tills de fick badrummet! Det känns som ett stort hån mot alla de som kämpar med sämre förutsättningar och större lån och som garanterat inte kan kosta på sig ett bröllop - ens på 30000!

• Runguska

Nej, jag hade inte tackat nej till ett badrum heller, men allt de byggde upp under programmets gång raserades liksom i och med att de gav dem badrummet. (tycker jag i alla fall) Dessutom verkade det hela inte så superseriöst heller, mer som om de skulle lära 9-åringar att inte handla upp veckopengen på godis för att ha råd med bio och sedan ändå bjuda på bio.

Mest förbannad blev jag dock på det som jag sa tidigare att det verkligen är ett hån mot de som verkligen försöker. Själv har jag inga skulder och har det inte alls dåligt ekonomskt, men det finns så många som kämpar och om inte har lika bra förutsättningar som dem. De får inga badrum och de skulle garanterat varit mer än nöjda med ett bröllop på 30000. Nej vänta, de skulle nog inte välja att gifta sig då utan lägga de pengarna på något vettigare såsom sina skulder!

• Runguska

Jag gillade också dagens program. Det tråkiga tycker jag bara är den där kommentatorn som måste berätta vad de sagt i programmet redan. Gärna två gånger dessutom... Jag tror att de kommer att få det bra faktiskt - något jag känt mig tveksam inför gällande de andra. Gemensamt är väl dock att fallen är ganska enkla ändå, bra inkomster och massor av onödiga utgifter. De borde hjälpa personer som satt i knivigare situationer, men de kanske inte uppstår så ofta?

• Runguska

Kalmarmamman: Å andra sidan åt de nudlar och blodpudding i reklamen inför programmet. Men visst heter det lyxfällan och således blir det som det blir. Det jag reagerar på är att det inte känns som de svåraste av problem (även om problemen givetvis är jättestora för de som har dem!) att lösa. De "knep" som lärs ut nu känns som svåra att applicera då i alla fall jag varken har båtar eller motorcyklar att sälja. Men visst, veckomatsedel och så vidare kan ju vem som helst ta del av!

Jag gillar programmet och känner mig glad över att dessa människor får hjälp. Annars är det ju nära för dem att hamna hos fogden och vem hjälper det?

• Runguska

Miafia33: Jag tyckte att dagens avsnitt var bra - ett av de bästa faktiskt!

Svar på tråden lyxfällan