Babysim
Är det någon som har erfarenhet av babysim här? Är det bra? När börjar man med det? Hur är barnen med vatten när dom blev äldre?
Är det någon som har erfarenhet av babysim här? Är det bra? När börjar man med det? Hur är barnen med vatten när dom blev äldre?
Mmm, det låter faktiskt bra och kul. Jag väntar mitt första barn och funderar på att gå på babysim med den lill* sen. Vi bor nära vatten så det vore skönt om man vet att barnet tidigt kan hantera vatten, om det skulle smita i väg och ramla i i nåt obevakat ögonblick. Fast det är ju inte bra om det blir sån effekt att barnet ÄLSKAR vatten och bara ska dit, förstås...
Ja, det där med dykreflexen har jag också hört. Och eftersom jag själv var livrädd för att vara under vatten utan att hålla för näsan när jag var liten, hatade dykning och sånt när det var tvång på gympan, så vore det ju skönt om ens egna ungar kunde slippa den rädslan.
Visst är det så att dom också lär sig ta sig fram i vattnet, eller upp till ytan, när dom går på babysim? Det måste ju i så fall också vara en bra egenskap för dom att ha med sig.
Det låter ju kanon! Ska sikta in mig på det!
Men en praktisk fråga från en glad amatör... hur gör man med blöjorna? Finns det typ "vattenblöja"?