• Anonym
    Äldre 15 Nov 21:31
    10384 visningar
    58 svar
    58
    10384

    Raka tänder utan tandställning.Går det?

    Finns det någon operation eller något annat man kan göra för att få raka tänder? Vart gör man det isåfall och hur mycket kostar det?

  • Svar på tråden Raka tänder utan tandställning.Går det?
  • vackra­starfl­ow
    Äldre 16 Nov 11:13
    #11
  • Anonym
    Äldre 16 Nov 12:09
    #12

    kent nyman, men jag ser inga priser, vad tror ni att det kan tänkas kosta. Jag kommer lätt att fixa mina tänder. Jag gillar den moderna världen. Förstår ni, sånt här fanns inte för 10 år sen. Tacka tekniken.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 17:00
    #13
    Plankis skrev 2006-11-16 10:36:55 följande:
    jag ska fixa mina tänder hos kent nyman harjag tänkt, jag har åxå sneda tänder www.kentnyman.se
    Var det bara jag som inte såg vad det stod?? Tyckte texten var superliten. Kanske behöver glasögon också...
    vackrastarflow skrev 2006-11-16 11:13:47 följande:
    Invisalign www.invisalign.com/generalapp/eu/eu/
    Verkade inte finnas i sverige. Synd!
  • cucy
    Äldre 16 Nov 17:05
    #14

    Hej! Jag har också en sned tand som jag skulle behöva rätta till! Vad kan det kosta att göra det hos kent nyman? någon som vet?!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 17:17
    #15

    Nu såg jag vad det stod på Kent nyman sidan. (klistrade in det i ett word-dokument och ändrade storleken på texten) Låter ju väldigt intressant! Undrar precis som cucy och anonym vad det kan tänkas kosta. Jag har precis som cucy "bara" en sned tand. Synd att det ligger i göteborg också!!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 21:01
    #16

    Puff!

  • Planki­s
    Äldre 16 Nov 22:22
    #17

    Det är tyvärr ganska dyrt, men jag tror att det är värt det. Det kostar 6000:- per laminat, (per tand ungefär)

    Dom allra flesta tandläkare kan sätta in laminat, men han är den ENDA i Sverige som INTE slipar ner tänderna innan. Därför jag vill gå till honom, för laminaten ska inte förstöra ens tänder.

    Jag har ringt till andra tandläkare å frågat om laminat eller porslinsfasader som det åxå kan kallas och deras priser har varit rätt liknande (kanske 1000:- billigare), men då slipar dom som sagt ner ens tänder först Känns otroligt onödigt om man har friska tänder.

    Sen har jag suttit å läst runt en del på nätet om Kent Nyman, och bara läst positiva åsikter.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 16 Nov 22:40
    #18

    Plankis: Det var iaf billigare än jag trodde men hur kan man få en sned tand rak genom att sätta dit en laminatgrej utan att slipa ner tanden?? Förlåt, är nog lite trög men jag fattar inte.

  • vackra­starfl­ow
    Äldre 17 Nov 02:25
    #19

    TS:

    gå till denna sida: www.invisalign.com/generalapp/eu/eu/html/find_a_doc/index.html
    längst nere står det "Click here to contact us for doctors in the Nordic Countries" och så kommer en emailaddress upp.

  • vackra­starfl­ow
    Äldre 17 Nov 02:26
    #20

    ojdå... där kom visst hela e-mailen med... på sajten står det Click here där

Svar på tråden Raka tänder utan tandställning.Går det?