• alltomfiske

    Vuxna människor som talar bebisspråk med andra vuxna!

    Jag irriterar ihjäl mig på vuxna människor som talar bebisspråk med allt och alla! Jag har en kollega som talar bebisspråk med alla kunder. Åh vad störd jag blir. Kunderna också! Och så de som talar bebisspråk till sin partner... Brrr. Som detta jag hörde på en biograf: "Ska älsklingen ha lite poppy-popcorn för att bli glad, jaaa det ska hon, å lite-lite-lite godis också kanske!" Varför kan inte vuxna människor tala ordentligt? Det spelar ingen roll vad samtalet handlar om, helt neutrala samtalsämnen som väder, vad man ska äta till middag och vilken väg som är snabbast ut ur stan kan ju gulligullas till rejält om man bara vill. Hur ska man kunna samtala när allting sägs med huvudet på sned, hundögon och en läspande bebisröst? Vad är det med folk! Jag vill bara ta tag i axlarna på dem och ruska om dem rejält!

    Någon annan som irriterar sig lika mycket som jag? Hur ska man bemöta tramset?

  • Svar på tråden Vuxna människor som talar bebisspråk med andra vuxna!
  • Mammanseko

    Nej irriterar mig inte alls för jag och sambon brukar prata bebisspråk med varann när vi är själva!

  • Thullan

    Håller med dig! Har vänner som talar till varandra på bebisspråk, kan man inte göra det hemma när ingen annan är i närheten.

  • Mumin

    Men varför pratar man bebisspråk med sin partner?? Jag pratar inte ens bebisspråk med mina barn...

    Skämtar du TS, pratar hon bebisspråk med sina kunder?

    Jag trodde inte att det var vanligt att vuxna pratar bebisspråk, känner ingen som gör det när jag hör. Låter ju nästan lite sjukt...


    After all... tomorrow is another day.
  • laven

    Jag irriterar mig på att vuxna talar bebisspråk med barn....
    Fenomenet vuxna som pratar bebisspråk med andra vuxna eller personal som talar bebisspråk med kunder har jag som tur var inte stött på.

  • helenellen

    Jag tycker också det är hemskt. Jag var lite intresserad av en kille i min klass en gång. Sen hörde jag hur han ringde hem till sin flickvän och plötsligt började tala bebisspråk med henne! Intresset rann av på 1 sekund. Så osexigt.

  • biomedbonus

    örk så läbbigt , jag skulle nog bli chockad om någon började snacka så med mig

  • inte

    Hahaha. Jag har en massa påhittord jag använder när jag pratar med fästmannen... dessutom kallar jag honom hans smeknamn. Eller pucko. Eller basa visslar högt. Han lystrar till det iaf.

    Fast jag använde rinte bebisröst eller dylikt. Det är mer.. som.. slang. Om man nånstans i landet säger "Vill du ha karra?" så säger jag kanske "Pucko, vill du ha lass?" (lass = glass) med normal röst. Inga hundögon. Inget huvud på sned.

Svar på tråden Vuxna människor som talar bebisspråk med andra vuxna!