• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Clobberella

Min chef hävdar att Baha Men inte alls sjunger "Who let the dogs out" utan "Hon leker Tarzan"
    Det låter faktiskt lite så och visst är det en mycket bättre text!

• A L V

Min syster sjöng ju rätt kul när Lena Philipsson hade tävlat med "Dansa i neon".

Syrran sjöng "dansa in i ån". Jag frågade om hon tyckte det lät logiskt med att Lena Ph. skulle ha dansat ner i en å..?

-"Jamen, dansa i neon då, hur logiskt är det?!", svarade syrran på sin lilla fadäs.

• Shoegal

Haha, vilka roliga felhörningar!

Såg en tråd där någon hade påstått att Christer Sandelin hade sjungit "hon står på sina kvinnoben" istället för det han egentligen sjunger: de står på sina knän och ber

• A L V

Kom på en till, som gäller mig själv:

Mauro Scocco kom med " Åh Sara, kom ut ikväll, jag väntar i hörnet vid Seven-Eleven...."
    Jag hörde inte alls vad han sjöng så jag fick till: "...jag väntar vid hörnet i säven du lever.."

Jättelogiskt?! Nää, inte detta heller!

• A L V

Kom på ännu en till..Generad

Anders Glennmark "hon har blommor in sitt hår": "Inget ter sig komplicerat, inget..." (visst är texten så?)

Jag hörde inte alls, så jag sjöng med: "imitations komplicerad.." *ha ha* stupida!

• Shoegal

Jag har nog tusentals likadana men just nu kommer jag inte på ngn mer än Snaps låt. Rodnar nästan över min felhörning där, haha!
  • Nunc et semper

Detta var en roig tråd
    Själv sjöng jag också "Dansa in i ån" när jag var liten.
    Sen en annan pinsam grej, jag sjöng "I kick a bom bom down"
    ända till min komps högröd i ansiktet drog mig från skolkorridoren, där jag sjungit högt och klart, och berättade hur det egentigen var....tror det var "I lick a ... now"?? eller ngt sånt.

• Clobberella

Just det; i låten Can't fight the moonlight sjunger hon "you can try to resist, try to hide from my kiss..." men jag hör alltid "Try to hide from my KIDS!

• A L V
    Clobberella Det vill man ju göra ibland, så helt ologiskt är ju inte det!
  • Nettan73

Jag var till ganska nyligen övertygad om att "The summer of 69" handlar om en ung pojkes gryende sexualitet..

"I had my first real sex- dream, boy, had to fight "him" down.. "

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!