Inlägg från: Clobberella |Visa alla inlägg
  • Clobberella

Så sjöng de ju egentligen!

Min chef hävdar att Baha Men inte alls sjunger "Who let the dogs out" utan "Hon leker Tarzan"
    Det låter faktiskt lite så och visst är det en mycket bättre text!

• Clobberella

Just det; i låten Can't fight the moonlight sjunger hon "you can try to resist, try to hide from my kiss..." men jag hör alltid "Try to hide from my KIDS!

• Clobberella

Jag hävdar att Carola sjunger "mitt hjärta det brinner, är kär i kvinnor" i Evighet... fast egentligen sjunger hon "mitt hjärta det brinner när kärlek vinner". Men min text är ju sååå mycket bättre, särskilt när det är Carola som sjunger låten också

• Clobberella

En Kentlåt till: "Jag är nästan som du, och du som jag när du dansar"... en kompis till mig tyckte att han sjöng "Du sa miau när du dansar".

Myckt bättre, eller hur?

• Clobberella

Mrs lejon: haha, ja med det är ju i alla fall en bättre text en originalet så det är väl helt ok.

*verkligen inget Kent-fan*

"Vi blev som de andra" har jag också haft problem med, "Philipsson och andra" fick jag det till

• Clobberella

Upptäckte en felhörning här om dagen, det finns en låt som spelas på radion nu där ena versen går "Hey mr postman, where's the mail for my mailbox?" vad jag hade hört var "Hey mr postman, where's the mail for my male boss". Jag trodde att det handlade om att hon tyckte att hennes manliga chef skulle få sin post snart

Inte superkul, men märkligt att vara övertygad om att man kan texten och sen inse att man har fel...

• Clobberella

En felsjugning så här i juletid:
    I Bered en väg för Herran så går texten "Guds löften äro sanna", men vad MÅNGA sjunger är "Guds löften är osanna"... jag reagerar på det varje gång jag hör den....

• Clobberella

MrsNelson: låtar? plural? Han har gjort mer än en alltså?

• Clobberella

Det går en låt på radion med Justin Timberlake (tror jag, pipig röst i alla fall) "I can see us on the country side tralala, I can see us holding hands tralala osv..."
    I alla fall, på ett ställe i låten sjunger han (enligt mig) "You can take me on oregano" Jag har ingen aning om vad det är han sjunger egentligen... får nog leta upp texten...

• Clobberella

Färdiggooglat! "You can take me on oregano" = "Would you date me on the regular"

• Clobberella

Shoegal: inte lätt att höra texten som han piper!

• Clobberella

kagi: jag har också funderat på om Adams sjunger mile eller något annat! En mile är ju inte så långt... men å andra sidan finns det ju massor av låtar där folk sjunger "you're miles away" och liknande... åhhh nej, flera kilometer bort, tar ju säkert en kvart att gå!

• Clobberella

Jag har en felhörning på lager, tror jag i alla fall...
    I Sebastians "words and violence" sjunger han i andra halvan av refrängen, enligt mig: "Come on, let's get lost in the nylon"
    Det kan väl ändå inte stämma? Men vad tusan sjunger han då?
    Det skulle kunna vara "Let's get lost in the night, Love" men jag tror inte att det är det heller.,...

Eller är det en ny variant av "Dansa i neon": "Gå vilse i nylon"?!
    Hjälp!!!

• Clobberella

Ingen som har en teori på Sebastians "lost in the nylon" som jag skrev ett par sidor tillbaka? Jag fattar fortfarande inte vad han sjunger ju!

• Clobberella

jo anna: Idas sommarvisa heter den.

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!