• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • non compos mentis

Bästa jag läst här någonstans är:

"teddybjörnen fredriksson, jansson hette han"

en annan variant
    "Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var av garn"

• morotsland

Roliga tråd
    Jag var som barn övertygad om att Ulf Lundells låt "När jag kysste havet" handlade om att han kom ut som bög eftersom det i mina öron lät som "När jag kysste Hans".

• emzemz

adrenalin: oh.. den var ju riktigt bra den där hamsterlåten!!

• artistic

Fanns en låt med Maxx eller vad gruppen nu hette som gjorde eurodisco hiten "get away".

Den gick get away get away bla bla bla...

I alla fall så fram tills för två år sen så sjöng självaste Zlatan sähär när han sjung den låten: "Yellow way yellow way you´re my yellow way" Hahahahahahahah.

Fan vad vi garvade när vi hörde detta!

• artistic

inlägg 141:

fan vad jag garvar nu!!!! det med jansson var hans namn....

• HoneyPie80

Följde med en kompis hem efter skolan när jag var yngre.

Vi satt på hennes rum och hennes mamma befann sig i köket, i full färd med att laga middag. Hon hade, som vanligt, radion på när The Final Countdown med Europe spelades.

Hon sjöng medans hon grejade på och vi tänkte inte så mycket på det. Plötsligt hajade vi till och började tjuta av skratt när vi hörde henne sjunga 'it's a fire downtown' istället för it's the final countdown :D

Det visade sig att hon alltid trott att texten gick så :D

• Hipo

Hahahaaaaa, vilken rolig tråd! Måste berätta om några textmissar jag själv gjort. Den första var Pepparkakslåten (då var jag riktigt liten). Texten går ju: tre gubbar, tre gubbar från pepparkakeland osv KORINTER TILL ÖGON å hattarna på sne'.
    Men jag sjöng: Å INGA ÖGON, men hattarna på sne' och blev jättearg när mamma försökte rätta mig. En annan låt var Roxettes låt She's got the look som jag innan jag börjat lära mig engelska sjöng sheskatteloo.. hehehe
    Å Mauro Scoccos låt Sara: Jag väntar i hörnet på 7 eleven sjöng jag: Jag väntar i hörnet så får du en jävel.

Va många roliga missförstånd det kan blir. Min far sjöng även lite fel. JAg vet inte vad den låten heter, men det går iaf så här: Å det är då som det stora vemodet rullar in, å från havet blåser isande gråkall vind.
    Han sjöng dock: Å det är då som det sora vemodet rullgardin...

• Hipo

Läste om Per Gessle misstaget. HAr ett jag med: Jag å min kompis var på "Återtåget-konsert" då de spelar Dansar inte lika bra som sjömän och vi undrade verkligen vem den där Sjöberg var som de sjöng om. Dansar inte lika bra som Sjöberg, sjöng vi för full hals..

• malin ulrika

Min kusin trodde at "tryggare kan ingen vara" gick "Diaree kan ingen vara"...

• seafree

Jag sjöng länge "för vi ska dansa ner i ån" istället för vi ska dansa i neon!

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!