• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Lillgangstern

det här e iofs ingen riktig felsjugning men min sambo sjunger
    "postis per vinkar glatt när han kör över sin katt" så jag kan inte sjunga den utan att sjunga så...
    så här går den "postis per vinkar glatt när han kör till stan med sin katt"
    tur att inte lucas sjunger så mkt än...

Mamma till världens bästa Lucas!
  • tottalisa

På 80-talet var Lili & Susie poppis med en låt som hette "Oh Mama". Refrängen gick "Oh mama, can´t you tell, oh mama can´t you tell...". Mitt syskonbarn som var 8-10 år sjöng: Å mamma Kent och Kjell..

• MajaW

Mitt hjärta slår samma slag.. tror jag Herreys sjöng någon gång på 80 - talet.
    Mitt hjärta studsar fasfar gastade jag över skolgården vid samma tidpunkt. Kul! Jag blev skitirriterade på mina vänner som inte fattade hur texten gick. Efter lite övertalning sjöng vi dock samma text allihop...
    Mitt hjärta studsar fasfar..jämt med ditt slår hårt, så hårt tillsammans... Det var ju ändå jag som var Herreysexperten..eller..

• MrsJones

Tottalisa: Klart bästa! Den var kul...

• VärstaGrymmaTjejen

Å mamma, Kent och Kjell!! *dör av skratt igen*

Jag är inte dum... Jag har bara otur när jag tänker!
  • strawberryicecream

Gabrielle - "Batterrrryyyyyy..." (Out of reach - från bridget jones)

Beatles - "Shelappbom yeah yeah yeah" (She loves you)

Ingen av dessa var mina egna, jag själv var däremot ÖVERTYGAD om att de sjöng något om blommor som vissnar, i Lambada. Känns igen??

• miamu

Barnen på mitt jobb hade en egen version av Shirley Clamps " Min kärlek, aha, ska brinna ...."

Omedvetna om felet sjöng de: "Min kärring, aha, ska brinna...."!!

• Sunshine78

I Believe in the power of American natives..

Min kille sjöng: I believe in the power of American NAvy..

Hehehe,lite skillnad kanske

• Sunshine78

Tottalisa:hahaha gud vad kuL!!!

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!