• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • eisa

Vissa barn sjunger "Trygga räka, ingen vara" istället för Tryggare kan ingen vara

• Twist

haha, den var bra!

Mamma & Brud 2007
  • Clobberella

Upptäckte en felhörning här om dagen, det finns en låt som spelas på radion nu där ena versen går "Hey mr postman, where's the mail for my mailbox?" vad jag hade hört var "Hey mr postman, where's the mail for my male boss". Jag trodde att det handlade om att hon tyckte att hennes manliga chef skulle få sin post snart

Inte superkul, men märkligt att vara övertygad om att man kan texten och sen inse att man har fel...

• Heobaldia

oooh vilken underbar tråd, ajg skattar så jag får ont i magen...

min pappa är ett stort beatles fan och jag är uppväxt med beatles så när jag var typ 7-8 stog jag hemma framför spegeln med ett hopprep och sjöng
    slafsju jääää jäää jäää
    slafsju jäää jäää jäää
    (she loves you!)

jag sjunger fortfarande slafsju jää jää jää när jag hör den låten!

• Bigmoma
    kul tråd det här, jag är också en av många som trodde Bryan Adams sjöng "I had my first real sex dream.." Och så trodde jag Michael jackson sjöng "Eddie are you walking, are you walking eddie" på Smooth criminal. Vet fortfarande inte den rätta texten...
  • Hipo

Bigmoma- DEt ska vara ANNIE are you ok.

• MillaP

em polare till mej trode att gammla disco dengan staying alive va reklam låt från stena line å att dom sjöng å å å å stena line, stena lien.

• Hipo

JA, de har ju använt den låten i deras reklam också va?

• MillaP

japp. men hur kan man ha missat låten innan?? = )

• Bigmoma

Aha, "Annie are you ok" är det! Sen brukade jag sjunga "Röven raskar röven risen" också... Finne som man e...

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!