• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Jejja2

Helt underbart! Skrattar så jag gråter!

Har alltid undrat varför Lili o Sussie sjunger "oh mama kent Finell"!

En till: Bo Kaspers Orkester- "Vi sitter i samma bil, en silvergrå missil" fick jag till "en silvergrå med sil". Fattade inte vad silen hade med bilen att göra :o)

• AnnnnnA

sunmaid:
    Jag har alltid oxå trott att det har varit "går iinte till ögon"... Vi har aldrig haft korinter här hemma

Sen kan jag berätta en rolig grej som min systers svärmor sjöng (hon är 65 +).
    Hennes son gick runt o sjöng "Hammarby, Hammarby, Hammarbyyy" så där mörkt som fotbollshuliganer brukar sjunga.
    Nån dag senare hörde min syster sin svärmor när hon sjöng "Han e bög, han e bög, han e böööög"

• love U

Hysteriskt rolig tråd! Jag skrattar så jag får ont i magen! Hahaha

Har tyvärr inget roligt att komma med just nu men jag får återkomma ifall att jag kommer på något!

• MrsNelson

min sambo sjöng fel på en gammal ricky mertin låt
    ricky martin sjunger "she moves, she moves " tror jag, min sambo sjunger " she boms, she boms" gissa om jag retade honom!!

• MrsNelson

ricky martin ska det stå inte mertin...

• marvella

Har suttit och läst lite i denna tråden och jag vrider mig av skratt!

Tänkte bidra med lite egna felsjungningar.

MrsNelson skrev längre bak i tråden:
    "Jag trodde att dido sjöng "I will go down with fishes", tydligen ska det vara "this ship" och inte fishes! Låten heter white flag tror jag!"

majakeno05 skrev längre bak i tråden:

"...jag trodde att hon sjöng "i will go down with this shit"..."

Samma låt, samma artist men jag trodde Dido sjöng

"I will go down in DEEP SHIT"

Min syster var 4år när Herreys vann schlagerfestivalen - hon blev tokig i låten men alla orden var inte riktigt rätt.

Hon sjöng
    "...man tappar sina ögon tro..."

istället för

"...man knappast sina ögon tror..."

Min moster blev upprörd när hon hörde Jan Johanssens låt Se på mig på svensktoppen då den var poppis. Hon trodde nämligen han sjöng

"se på mig, jag har en hand i shortsen"

Snuskigt värre

• MrsNelson

haha!!! Hand i shotsen!!! den var bra!

• Fisoa

Åh, vad jag skrattar!!!!!
    Kan inte sluta sjunga: O mama Kent o Kjell!!!!! =)

Härom dagen spelade de Elvis låt Moody blue på radion. Det var längesedan jag hörde den och jag har sjungit på den några dagar nu. Men på ett ställe så kändes det inte riktigt rätt, jag sjöng:
    She's a constipated lady, so color my baby moody blue......

Tydligen hade hon lite problem med magen för constipated betyder förstoppad....... =)
    Det ska vara "complicated lady" och inget annat!!!! =)

• Sugarplum

Jag har en riktigt pinsam....tills för nåt år sen trodde jag att Elvis sjöng,
    "you´re the devil in the sky " istället för "you´re the devil i disquise" ja herregud säger jag bara.....

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!