• gutegirl

    Gutes seriösa tråd.

    NU ÄR DET ALLVAR!
    Allt som skrivs i den här tråden är på fullaste, blodigaste allvar.
    Allt är hundra procent seriöst, skämt är totalförbjudna.
    Försök INTE skoja till det, för då blir jag riktigt förnärmad!

    Det finns alldeles för många oseriösa trådar här på FL som den där Gutegirl envisas med att starta.
    Det tar bara bara upp utrymme på internet som skulle kunna användas till ÄKTA och VIKTIGA diskussioner.
    VÅGA VÄGRA SNIPPA! MURRA ÅT FOLKET!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-19 19:27:04:
    Dagens ämne: Julklapp till bebisen. Själv ska jag köpa en bilbana till min bebis.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-20 00:35:16:
    Dagens ämne, måndag: Fisk eller kött till öl?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-20 20:51:31:
    Vi har kommit fram till att man inte behöver äta när man dricker öl. Ska föreslå att det tas upp i FLs stadgar hos Roisin Dubh, för hon sitter i redaktionen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-20 23:45:34:
    Dagens ämne, tisdag: Pingviner med förlossningsdepression. Bara OT!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-21 23:23:55:
    Under tisdagen har vi behandlat alla FLs pingviner helt OT. Vi var inte IT en enda gång, mer än nödvändigt.

    Dagens ämne,onsdag: Bubblar bajset om man använder julmust till tarmsköljning.
    En omröstning i frågan har legat ute, och det verkar vara fifty/fifty.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-22 23:42:35:
    Idag har vi kommit fram till, att bajset faktiskt bubblar av julmust. Bildbevis finnes i tråden. *varning! inget för känsliga!*

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-23 00:23:09:
    Dagens ämne, efter votering medelst mentometerknapp: Om en krokdil ramlar, bryter den käken då?

    I dag gäller följande: Alla inlägg som innehåller andra vokaler än bokstaven "i" kommer att plockas bort.
    Om man skriver fel, åker man ut ur tråden på obestämd tid. Om man verkligen ångrar sig, får man komma tillbaka.Personligt meddelande i min inbox krävs. *storhetsvansinne*
    Inläggen måste alltså se ut enligt följande:
    Krikidilir ir itt trivligt djir.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-23 22:44:47:
    Digin hir virit givindi ich vi hir inti pritit IT pi hili digin! *nijd*
    Iftirsim jigmisti dischi ich tvitti hirit, si bitir jig imni ni, liti i firvig.

    DAgens ämne, Fredag: Blir smurfar blå när man stryper dem, samt hur låter en smurf som andats in helium när den sjunger??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-24 23:37:44:
    Efter en omröstning har vi upptäckt att det är fel att strypa smurfar. Men om man gör det, så blir de lila, för det har hela FL fått vara med att bestämma.

    Nu under helgen lördag-söndag, tar vi en brejk från dagordningen, och pratar valfritt om allvarliga saker. Tex Fulla Tomtar på julafton, Vill du bara ha hårda paket i julklapp eller Ska man ha julskinka? Ordet är fritt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-26 23:58:23:
    Helgen har varit mycket givande.
    Morgondagens ämne, måndag: Där universum slutar, finns det en röd tegelvägg där?

    Jag personligen tror att det är glögg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 00:11:22:
    Ändrar mig; Dagens ämne måndag: DEMOKRATI!!!
    Det är jävligt överskattat.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 23:39:28:
    Vidhåller min åsikt från gårdagen. Demokrati måste vara Satans påfund.
    Ämnet för TISDAGEN blev: Grävlingar, vit på svart botten eller tvärtom?
    Grattis till Siamesen som kom med förslaget.
    *Intar Norge ensam och muttrar :Den som inte är med mig är mot mig*

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-28 23:38:02:
    Tisdagen har varit givande.
    Dagens ämne Onsdag: Efter att FL i vanlig ordning fått bestämma vad som är rätt, så är ämnet Celibat; Det bästa sättet att inte dö i förtid.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-29 23:53:04:
    Dagen har varit sådär. Celibat är tråkigt att prata om.
    Dagens Ämne,TORSDAG: Lämmlar och SNUSK!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-01 00:00:58:
    Dagens diskussion har hållits helt IT med några få undantag. Man ska vacuumförpacka lämmlar inför koloniseringen av månen.
    Vi har fått höra hur en lämmel låter när den parar sig. ( Tack för den länken!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-01 00:02:36:
    FREDAGENS ÄMNE: Tom Crusie. Utomjording eller nåt annat? ( MInns inte vad det stod i förslaget i omröstningen, men det var siamesens idé, och hon vet säkert vad hon menade.) Undrar ni nåt, så frågar ni henne, ok?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-02 00:04:10:
    Tom Cruise är egentligen kvinna.

    I helgen råder tyskt tema. Alla u och U ska skrivas med två prickar över. ü och Ü, alltså. Annars är ordet i vanlig ordning fritt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-02 00:04:17:
    Tom Cruise är egentligen kvinna.

    I helgen råder tyskt tema. Alla u och U ska skrivas med två prickar över. ü och Ü, alltså. Annars är ordet i vanlig ordning fritt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-02 00:04:57:
    Ja, det var värt att Üpprepa, mitt förra inlägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-02 23:45:49:
    Nu under våran tyska tema helg, tänk på att hålla er till "låtsastyska" alltså en rolig blandning av Svyska. Detta eftersom det är otillåtet att ha hela inlägg på andra språk än svenska,danska norska, samt vissa inlägg på engelska. Det vore synd om tråden togs bort, för att vi sitter och leker med ord.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 23:56:30:
    Svüska har varit underhållande att både läsa ünd skriva!

    Dagens ämne, MÅNDAG: Jultema. I dag ska vi prata om allt som har med julen att göra. Alla är hjärligt välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-04 23:39:12:
    Ja, det är snart Jul. Granar har väldigt många barr, rudolf har en stor finne som jag vill klämma, och några i tråden har skrivit mycket vackra dikter!

    TISDAGENS TEMA: Julklappsrim. Vi hjälper oss själva och alla andra med rim till klapparna, titta in och be oss om hjälp!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-05 23:51:41:
    Detta rim har siamesen skapat :
    Käre kusse, denna kisse luktar redan fisk
    minns sa glatt när du fick pisk
    med denna far du alltid napp
    för den kan inte springa ikapp
    istället för att i barer ragga
    med dina tuttar som börjat sagga
    fan vad du e ful fet
    hellre en fisk än en jävla get!

    Det var en förlamad havskatt i det paketet.
    Alla har varit väldigt kreativa!

    Under ONSDAGEN GÄLLER FÖLJANDE:
    allainläggskaskrivasutanmellanslag.Annarsärordetfritt.Nikanprataomvadnivill.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 23:57:10:
    ONSDAGENHARVARITRENTEXEPTIONELLMÅSTEJAGSÄGA!Allainläggharskrivitsutanmellanslag,utomettparstyckensomvarväldigtOTochdärföranmäldestillFredrikRheinfeldt,såhankanrensauppiträsket.Vihardessutomfåttnyagladadeltagareidiskussionen,ochdetvarväldigtroligt!Varmtvälkomna!
    TORSDAGENS ÄMNE: blir enligt följande: Christer Fuglesang, Tvestjärtar och deras problem med dubbla rumpor samt Varför tar stenarna aldrig slut? Den sista frågan kanske Christer kan svar på?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-07 00:13:43:
    Om du har ett förslag på ämne, skriv det i tråden före kl 23.00, så att jag kan få med det i omröstningen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-07 23:13:05:
    Oj vilken dag! Vi har diktat till Christer Fuglesang och tvestjärtarnas ära! Visste ni att de fiser sig ut i rymden?? Wow, inte jag heller, men nu vet jag!!
    Eftersom tråden lyckades enas om att diskutera SPRIT imorgon, FREDAG, såligger ingen omröstning om ämnesval ute.Däremot så har vi en omröstning om dryckesvanor på FL, som ligger till grund för diskusionen under FREDAGEN. Den vetenskapligt baserade faktaundersökningen hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m15114596.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-09 15:28:23:
    Jag blev så full av att läsa i tråden i gårkväll, att jag inte minns vad vi skrev. *bakis*
    Eftersom det är helg är ordet fritt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-10 23:55:40:
    Efter en trivsam helg i glada vänners lag,är det dags att byta ämne.Vi ska under Måndagen diskutera kungafamiljens klädsel under Nobelmiddagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-12 00:01:45:
    Ämnet under Tisdagen blir officiellt tjejastronauter och deras bindor och tamponger. ( Men vi ska prata om varför fula nyförlösta mammor fläker ut sig i dagspressen med sina skrynkliga troll egentligen, fast det är OT och hemligt!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-12 23:02:40:
    Ja, så här dagen före Lucia, har vi kunnat konstatera att det finns skrynkliga troll och fläskiga mammor, som man inte bör i frågasätta som allsmäktiga.

    Under LUCIADAGEN ska vi prata om POLITIKER: Tänk på att hålla er inom ämnet. Det blir så rörigt annars, rena polska riksdagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-13 22:48:10:
    Politikerna har stötts och blötts undewr dagen. Vi har även Bildbevis för att de finns på riktigt!
    TORSDAGENS TEMA!!!! OBS OBS OBS!!!
    Alla ska skriva anonymt, med en signatur i varje inlägg, enligt följande exempel:

    "Anonym(TS) Vad ska jag göööra? Jag oooorkar inte längre!"

    "Anonym(Känslig) Men fy vad jobbigt! *styrkekram*"

    osv... ni fattar..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-14 23:29:11:
    Alla har varit brytalt ärliga idag, eftersom vi var anonyma. Visst är det skönt att få prata fritt?
    FREDAGENS ämne: universalmedel. Vad är bäst? Silvertejp eller Klorin? Delge dina bästa tips på problemlösning!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-16 00:00:42:
    VI har inte varit särsklit inom ämnet i dag, MEN vi har ett strålande tema inför helgen.
    Eftersom Siamesen kommer att vara avkopplad i två veckor, så skriver inläggen i hennes anda under helgen, som en liten hedersbetygelse. Alltså, inga "å" är tillåtna. De ska skrivas som ett "a". Förstar ni?Ja, naturligtvis gör ni! Och, eftersom det är helg, sa är ordet i vanlig ordning fritt. Babbla pa om allt möjligt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-18 10:16:15:
    Efter en trevlig helg i traden, helt i Siamesens anda, ska vi nu byta ämne... Det har legat ute en omröstning sahär pa morgonkvisten, eftersom jag blev uppehallen i gar kväll....
    Men DAGENS ÄMNE, MÅNDAG blir: Zvüzka! Alla S bytz mot Z, och alla Y mot Ü.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-18 23:01:56:
    IMORGON, TISDAG: Vi ska svära. Oj oj vad vi ska svära!! Varje inlägg ska ha minst fyra svordomar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-20 00:03:59:
    Ikväll orkade jag inte göra någon omröstning. Jag är trött och packar mitt bohag inför min snart förestående flytt.
    Men som TS kan jag vara lite diktatorisk vid behov. Så Imorgon, ONSDAG gäller följande: CENSUR. Alla inlägg som innehåller någon svordom, könsord eller bara är allmänt otrevliga ska skrivas så här: Jag är så *piiiip* arg på *piiip*! Han kan *piiip* sig i *piiip*!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-22 00:21:55:
    Hallå! I dag har det ekat i tråden! Kul idé!
    Eftersom julen står för dörren ( FAn vad svårt att öppna ut nu!) så föreslår jag att vi bubblar på om våra önskelistor i morgon, sedan är det helg och då blir ordet fritt. Jag vill ha hårda paket!!! *desperat*

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-28 22:39:05:
    HEJ alla glada! Mitt modem var lite ledset och ville inte fungera. Men nu är det löst!
    Dagens ämne på FREDAG är enligt följande: Om man får en nyårsraket i huvudet, ser man stjärnor då?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 00:04:58:
    OBS!!!! Under hela helgen är det DOMSTOL här i tråden.
    Berätta om ett brott, sant eller påhittat, som du begått så dömer vi dig enligt straffskalan som just nu är ute på omröstning.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 12:00:30:
    Här är straffen som vi ska använda oss av. Gott Nytt ÅR förresten!

    1. Middag med Göran Hägglund
    2. Skampåle
    3.Äta hundbajs
    4. Rullas i tjära och fjädrar
    5.Stympning av kroppsdelar
    6.Offentlig bespottning utanför kyrkan.
    7.Evig Skärseld
    8. Brännas levande på bål
    9.Spöstraff
    10. Stegling

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 01:28:11:
    Gott Nytt År på er alla!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 23:08:15:
    Eftersom jag håller på att flytta i dagarna, så har jag lite svårt att hinna med uppdateringar och omröstningar varje kväll. Jag och MrsL har fört en diskussion om hur vi löser detta på bästa sätt, och kommit fram till att vi kör ett tema nu under hela veckan, så at tråden hålls vid liv. Vi enades om att fisr är ett bra 'ämne som ännu bör utredas. Detr finns ju så många, och hur hanterar man dem på bästa sätt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-01 23:09:07:
    Onsdag: Dag-eller kvällsfis, vilket är bäst?
    Torsdag: Om du fiser nån i ansiktet, hur hanterar du det?
    Fredag: Finns det nåt man kan äta som gör fisarna väldoftande?

    Tack för hjälpen MrsL!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-07 23:25:07:
    Jaha, dåvar vi tillbaka i verkligheten igen, efter helgerna. Vi har haft omröstning, och i morgon ska vi vara väldigt religiösa här. Alla inlägg ska ha minst ett bibelcitat, ett hallelujah och avslutas med Amen.
    Amen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-10 23:09:04:
    SIamesen ( den där som bara försvann helt spårlöst) har hittat tillbaka! Det hurrar vi för!
    I morgon, torsdag, ska alla inlägg skrivas på fylle-schvenschka. Schätt igånng och schluddra nu!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 22:59:35:
    I morgon, FREDAG är det svampar som gäller. Alla inlägg ska handla om svamp. Alla slags svampar får vara med.
    SNälla, tänk på att hålla er till ämnet, det är så jobbigt att anmäla inläggför OT hela tiden.
  • Svar på tråden Gutes seriösa tråd.
  • Speedway

    Jag är superseriös och fisförnäm. Får jag va med och diskutera allvarliga saker? Jag lovar, jag kan inte skämta!

  • gutegirl

    Självklart! Idag tycker jag att vi ska diskutera julklappar till bebisar.


    VÅGA VÄGRA SNIPPA! MURRA ÅT FOLKET!
  • Roisin Dubh

    Gurkmajonnäs!

    Och jag menar allvar!


    ◄ But when all is said and done, the sun goes down ►
  • gutegirl

    Roisin, gillar din bebis det?


    VÅGA VÄGRA SNIPPA! MURRA ÅT FOLKET!
  • giz den allsmäktige

    silvertejp och hörselkåpor.

    till mamman alltså, ska visst va välldigt omodärnt att neja sina barn nu mera. barnen ska tydligen få som dom vill så i med öronproppar för å slippa tjötet å på med silvertejp för å säga nej.

    faaaaaaaan var jag ju helt OT oxå....... *anmäler mej själv å ger mej en varning*

  • Roisin Dubh

    Alla mina bebisar gillar gurmmajonnäs. Varje dag!

    Räkna dem och kolla själv.


    ◄ But when all is said and done, the sun goes down ►
  • Speedway

    Gurkmajonäs och ketchup, det är gott. Med blodpudding till. Det ska jag nog ha på julbordet till min bäbis. Tuschpennor i julklapp.

  • giz den allsmäktige

    ehhh rosin, dina bäbisar bor inte i näsan....... *sträcker fram en näsduk så du kan snyta bort all gurkmajonäs*

  • gutegirl

    Var är barnen då, roisin?

    Giz, vad fint att du anmäler dig själv, så att jag slipper trycka på knappen.

    Så, åter till ämnet.
    Jag ska köpa en bilbana till min bebis, så han kan träna upp sin motorik. Vad ska ni köpa?


    VÅGA VÄGRA SNIPPA! MURRA ÅT FOLKET!
  • siamesen

    Giljotin sa att de ska lära sig sitt kulturarv...speciellt den pa 4.5 manader!

Svar på tråden Gutes seriösa tråd.