• Anonym

Erbjudande från Entercard/Swedbank

Har ni fått ett erbjudande från Swedbank genom Entercard om ett mastercard?? Det står en förifylld kreditgräns på 20000:- Står vidare att de tillämpar förenklad kreditprövning. Har något fått detta erbjudande o tackat ja? Hur lång tid tog det innan ni fick kortet? Vet någon vad som menas med förenklad kreditprövning?

OBS!! Det är mina frågor jag vill få svar på och inga inlägg om att man inte ska skaffa kredit osv..

• Svar på tråden Erbjudande från Entercard/Swedbank
  • Anonym

jag har det..
     tog typ en vecka innan jag fick mitt...sen nån dag till innan koden kom till det.
    dom kollar nog bara upp så du inte har några prickar...

• Anonym

tack för ditt svar! Vet du om de gjorde upplysning via UC? I så fall skulle du fått en kopia.

Jag menar i vanliga fall görs ju upplysningar via UC så jag forstår inte riktigt vad förenklad betyder.

• Anonym

jo jag fick ett brev hem från UC

• Anonym

skumt, när jag ringde och kolla så skulle dom inte göra ett, eftersom du redan är beviljad när du fått erbjudandet.

• Anonym

är det ett remembercard du blivit erbjuden? Kolla isåfall räntan, för den är skyhög hos dom om jag inte minns fel,.

• Tossian

Jag har oxå tagit det, man får ju det bara om man är beviljad så det är inge problems, Snacka om att man blev paff att man verkligen fick ett lån fast ekonomin inte är bra hehe...
    Men jag fick kortet ca 3v senare oc koden nån dag efter det. Sen var det bara att handla

• längtarefterbarn

Tog 2 veckor att få kortet och de gjorde ingen kreditupplysning eftersom det var förbeviljat

• Anonym

Nej det är inte ett rembercard, utan ett mastercard med kreidt, inte kopplat till bankkonto.

Hmm, vad skumt att ni fått olika besked. Jag tolkar ju förenklad kreditprövning som att de inte tar koll med UC. Men det står ju att ansökan kan avslås så ngn koll måste de ju göra.

• Anonym

samma här, fast vi nappade aldrig, pratade med Nordea, och för dom var det inget positivt att man hade det, varför fick jag aldrig svar på...men jag vågade inte chansa genom att vi ska byta bank och lägga om lån

• Anonym

Vad grundar de beviljningen på tror ni? Jag menar de har ju inte kollat upp en, tänk om man skulle ha 20 bet.anmärkningar.

Mitt läge är sådant att jag har ganska många förfrågningar gjorda på mig coh det är därför jag är lite nyfiken/orolig om det blir en till.

Svar på tråden Erbjudande från Entercard/Swedbank